Nenáviděný a výnosný byznys. Příjmy z mikrotransakcí ve hrách se od roku 2012 zdvojnásobily

Mikrotransakce přinášejí herním vývojářům a vydavatelům spoustu peněz. Od roku 2012 se příjmy za nákupy předmětů ve free2play hrách a za obsahové přídavky (DLC) zdvojnásobily.

Zatímco v roce 2012 příjmy z free2play her činily 11 miliard amerických dolarů, v roce 2017 se vyšplhaly už na 22 miliard dolarů. Příjmy za DLC se ve stejném období zvýšily ze 2 na 5 miliard dolarů.

Podle analýzy společnosti Superdata budou příjmy z free2play her dále růst, ale už ne tak rychle. V roce 2022 by se měly dostat na 25 miliard dolarů, což je podle mého názoru dost skromný odhad. Růst by mohl být ještě rychlejší.

Kombinace platebních modelů

Jedno je ale jisté: free2play model se jeví jako mnohem lukrativnější než standardní prodej her. Ten se ve sledovaném období zvýšil z 5 na 8 miliard dolarů a zjevně tak zaostává jak v absolutní částce, tak v rychlosti růstu.

Tradiční vydavatelé her jako Electronic Arts se ale oba platební modely bohužel rozhodli skloubit. Neváhají za plnou cenu prodávat například Star Wars: Battlefront 2 nebo Need for Speed: Payback a k tomu navíc přímo ve hře prodávat nejrůznější výhody.

Při pohledu na uvedená čísla je ale bohužel více než jasné, že se herní průmyslu prodeje virtuálních předmětů jen tak nevzdá, snad ho ale do her bude implementovat méně očividně a násilně než jak to předvedlo právě EA.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na