Nezávislá hra Hellblade se vyplatila. Autorům do budoucna zajistila svobodu
Když vývojářské studio Ninja Theory začátkem srpna ve vlastní režii vydávalo akční adventuru Hellblade: Senua’s Sacrifice, panovala ve firmě velká nejistota. Po úspěšných hrách jako Enslaved: Odyssey to the West nebo DMC – Devil May Cry, které studio vytvořilo na zakázku velkým vydavatelským domům, se poprvé rozhodlo jít vlastní cestou.
A nevybralo si zrovna jednoduchou úlohu. Těžké téma, navíc zpracované ve vysokých produkčních hodnotách ve stylu AAA her. To vše však financované z vlastních zdrojů, nezávisle na velkých partnerech, kteří by do tvorby jistě chtěli mluvit. Ninja Theory tak v podstatě vsadilo svou budoucnost.
Jak hráči přijali narušenou hrdinku?
Podle produktového manažera Dominica Matthewse se autoři Hellblade: Senua’s Sacrifice (recenze) velmi obávali, jak hráči přijmou psychicky narušenou hlavní hrdinku, což bylo ve hrách dosud tabu. Aby mohli keltskou válečnici Senuu pojmout co možná nejrealističtěji, spojili se s odborníkem na slovo vzatým – profesorem Paulem Fletcherem, který pracuje jako psychiatr, stejně jako s organizací Wellcome Trust, která sdružuje osoby trpící psychózou.
Tato práce přinesla ovoce – hráči neoceňovali jen nesporné kvality Hellblade: Senua’s Sacrifice, ale děkovali autorům také za to, že postavili do popředí problém psychózy a do značné míry ho zpopularizovali.
Hellblade: Senua’s Sacrifice zaznamenala také finanční úspěch. Jen za první týden se povedlo prodat 250 000 kusů hry na PC a PS4, přičemž tvůrci pracovali s odhadem 150 000 kusů. Dosud se prodalo na půl milionu kusů, s čímž původně počítali až po devíti měsících. Za tři měsíce tak tým s průměrně 20 vývojáři vygeneroval obrat 13 milionů dolarů, tedy přibližně 285 milionů korun. Vzhledem k jejich tříletému vývojovému cyklu mají nyní dostatek prostoru a svobody vytvořit další skvělou hru.
Komentujte