NHL 18 – recenze

Obři herního průmyslu jako je Electronic Arts platí u některých hráčů za zosobněné zlo z nejhlubšího kapitalistického pekla. Každoročně vycházející sportovní simulace této firmy jen posilují její stigma „dojičky“ konzumentů. V podobě NHL 18 (koupit hru) vysílá do boje dalšího adepta na nenávistné reakce, ovšem tentokrát by hráči mohli být příjemně překvapeni.

Nový díl herního hokeje nabízí mód NHL Threes, který by EA dříve dost možná nabídlo jako samostatný produkt – pamětníci si ostatně vzpomenou na 3 on 3 NHL Arcade z roku 2009. Kromě toho se příznivci principu sběratelských karet v Hockey Ultimate Team (HUT) dočkají motivujících možností, jak si vydělat herní peníze, čímž ztrácí na důležitosti neoblíbený Pay to Win aukční dům.

Svižná trojka

NHL Threes je rychlou, tvrdou a špinavou zábavou. Tento mód nechává vzpomenout na herní automaty z maringotek, kterým dominovalo vysoké tempo a které absolutně kašlaly na realističnost. Sudí se zde podobá spíše divákovi než rozhodčímu – málokdy si všimne faulů, a když už ho zaznamená, nepošle nikoho na trestnou lavici, ale rovnou nařídí trestné střílení.

O dodatečný adrenalin se starají takzvané „money-pucks“, tedy puky různých barev, které se různě dostávají do hry. Kdo vsítí černý puk, je mu připsána klasická branka. Za oranžový puk jsou ale až tři body. A opačně, když gólman pustí modrý puk, jsou týmu odebrány jeden až tři body. Hraje se přitom do sedmi.

NHL Threes si můžete zahrát online, společně na jedné konzoli nebo v rámci sólové kampaně. V tomto případě vás budou motivovat různé odemykatelné mechanismy. Obzvlášť zábavné je, že se během partie objevují takzvaní hrdinové, které mají choreografii hodnou wrestlerů a překvapivě vstupují na led k posílení soupeřova týmu. Když protivníka porazíte, přejdou superstars do vašeho týmu.

V Hockey Ultimate Team můžete vydělat virtuální peníze na nové kartičky, což umenšuje důležitost aukčního domu s reálnými penězi, protože teď je například možné jedním jediným vítězstvím v singleplayeru získat balíček zlaťáků (a to i na nejnižším stupni obtížnosti). A nebojte se, to celé je navíc stále zábavné. Výzvou je kupříkladu vyhrát jen šest minut trvající hru nebo uštědřit 20 bodychecků a vyjít z toho bez trestu.

Vylepšení detailů

EA s NHL 18 vsází na kooperativní princip hraní včetně gaučového módu. V Hockey Ultimate Team můžete některé výzvy zdolat pouze ve spolupráci s dalším hráčem. Ovládání je obohaceno o další „dekes“, tedy ofensivní triky a obranné manévry. Pochopitelně nesmí chybět ani nový tým Golden Knights Vegas, který od začínající sezóny NHL ligu obohatí. O něco lepší se zdá být také umělá inteligence: gólmani chytají lépe, ale nikoliv nadpřirozeně a útočníci i obránci zahušťují prostor.

NHL 18 dohromady nabízí sedm plnohodnotných, rozdílných a tím pádem velmi variabilních herních variant. Franchise mód zaujme manažery, HUT k sobě přiková sběratele, NHL Threes potěší milovníky arkád, Be a Pro připomíná RPG hru, EA Sports Hockey League spojí online hráče, Draft Champions je svačinkou, když máte malý hlad a pochopitelně nesmí chybět možnost zahrát si sezónu v některé z přítomných lig.

Změn by pochopitelně mohlo být více, ale ruku na srdce – už jsme zažili i horší ročníky. NHL 18 rozhodně není žádnou povinností, a pokud si jen tu a tam chcete zahrát nějaký ten zápas, pravděpodobně vám bude stačit některý z předchozích ročníků. Pakliže ale chcete co nejaktuálnější hokej, se kterým budete trávit dlouhé hodiny, ať už v manažerském módu nebo kratochvílí v NHL Threes, cesta kolem NHL 18 (koupit hru) nepovede.

NHL 18

0

• Drobná vylepšení