Patrick Söderlund opouští Electronic Arts. Byl spojen s kontroverzním Star Wars: Battlefront 2, ale i úspěšnými tituly

Hvězdná kariéra Patricka Söderlunda v Electronic Arts je u konce. Společnost oznámila, že ji její hlavní návrhář (Chief Design Officer) opouští. Je tedy čas podívat se na jeho pozoruhodnou cestu, která vyústila v post jednoho z nejvýše postavených Evropanů v herním byznysu.

Patrick Söderlund pochází ze Švédska a začínal ve vývojářském studiu DICE, kde se postupně vypracoval až na pozici generálního ředitele. Výrazně se tak podepsal na úspěchu firmy se sérií Battlefield a především DICE dovedl k úspěšné akvizici gigantem Electronic Arts. Na rozdíl od mnoha dalších studií se DICE v rámci EA po čase nerozpustilo, ale stalo se jednou z jeho nejdůležitějších částí. Na to už Söderlund dohlížel z managementu EA, kde se postupně stal druhým nejvýznamnějším mužem, po samotném CEO, Andrewu Wilsonovi.

Engine Frostbite, který vznikl právě v DICE, se postupem času stal nejdůležitějším nástrojem pro tvorbu her od Electronic Arts. Samotný Söderlund pak pomohl k tomu, že se z Battlefieldu definitivně stala masová záležitost a jedna z nejúspěšnějších herních značek současnosti. Na kontě má ale také neúspěchy. Především pak nezvládnuté uvedení Star Wars: Battlefront 2, kde EA ignorovalo hráčské požadavky a prosadilo tvrdou verzi mikrotransakcí. Tu pak stejně muselo nakonec opustit, a to na základě intervence od držitele licence, společnosti Disney.

Není jasné, kam povedou další Söderlundovy kroky. Aktuálně mu začíná běžet tříměsíční přechodné období, kdy bude předávat agendu svým nástupcům.

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na
TOPlist