Playerunknown’s Battlegrounds je tak úspěšné, že se pokračování nedočká

Současný herní průmysl je obrácen naruby. Dříve se vývojáři k úspěšným hrám snažili co možná nejdříve připojit neméně úspěšné pokračování a vytěžit ze značky maximum.

To už ale neplatí. Příkladem budiž aktuální hit Playerunknown’s Battlegrounds (recenze), který trhá jeden rekord v počtu hráčů za druhým. Na rozdíl od her minulosti u něj tito hráči vydrží klidně několik měsíců nebo let. Není tedy v podstatě důvod přicházet s pokračováním, jak právě oznámili autoři. Raději se budou věnovat zlepšování svého hitu, a to i po technologické stránce, aby držel krok s dobou.

Rozmanitost herní nabídky trpí

Hra má potenciál k dalšímu růstu i v dalších letech a případný druhý díl by hráčskou obec pouze tříštil. Playerunknown’s Battlegrounds tak bude dalším zástupcem moderního trendu, který se jmenuje “hra jako služba”. V takovém případě autoři ani nepotřebují příjmy z dalších dílů. Hráčům jednou prodají jejich kopii a pak na nich následně vydělávají prodejem herních předmětů, případně obsahovými rozšířeními.

Není těžké uhodnout, že tento trend se nemusí líbit všem. Notně totiž sráží rozmanitost herní nabídky. Namísto toho, aby jedno studio v průběhu deseti let vytvořilo třeba tři čtyři hry, věnuje se stále vylepšování jednoho titulu.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

1
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Lome
Host
Lome

Ještě aby mělo být pokračování když je hra teprve s předběžným přístupem v testování 😀