Pochybný úspěch. Star Citizen už má vyšší rozpočet než GTA 5

Foto: Star Citizen

Poté, co vývoj vesmírného simulátoru Star Citizen překonal rozpočtem Star Wars: Episode 9, přichází teď další milník. Dostupnými financemi autoři překonali rozpočet GTA 5, které dosud platilo za nejdražší hru v dějinách. A to i tehdy, když se do výpočtu zahrne inflace.

Od počátku své crowdfundingové kampaně v roce 2012 dokázal Star Citizen od fanoušků vybrat více než 300 milionů dolarů. V poslední dobře přitom přísun prostředků opět zrychlil. Důvodem jsou dvě akce, které tvůrci Star Citizenu uspořádali. 12. června odstartoval Alien Week, který se točí kolem lodí, jež podle herního lore nebyly postaveny lidmi. V nabídce jsou tak plavidla jako Aopoa Nox, Banu Defender, Blade a Banu Merchantman.

Ale ani předtím si autoři neměli na co stěžovat. V období od 26. května do 1. června se Star Citizenu dařilo každý den vybrat více než jeden milion dolarů. Za takovým úspěchem stál Invictus Launch Week a s ním související Free-Fly Event, v rámci kterého si každý mohl hru bezplatně vyzkoušet.

Kolik stály srovnatelné tituly?

Jen velmi málo vývojářských studií a vydavatelů odhaluje náklady na své projekty, obzvlášť pak ty největší. Existuje však pár výjimek, mezi které patří Grand Theft Auto 5 a Call of Duty: Modern Warfare 2.

Vývoj GTA 5 stál celkem 268 milionů dolarů, přičemž přibližně polovinu z této částky spolkly náklady na marketing. Pokud bychom zohlednili měnovou inflaci, která od té doby proběhla, dostali bychom se dnes na částku 291 milionů dolarů.

Samotný vývoj Call of Duty: Modern Warfare 2 přišel na 50 milionů dolarů. Za reklamu a další spojené výdaje bylo vydáno 200 milionů dolarů. V roce 2020 by takový projekt stál 298 milionů dolarů.

Přestože vývoj Star Citizenu podle autorů pokračuje podle plánu, vydání hotové hry je stále v nedohlednu. Ostatně, zlé jazyky tvrdí, že hra nikdy nevyjde a půjde o největší průšvih v dějinách herního průmyslu a crowdfundingu coby způsobu financování. Je jen otázkou, na jaké částce se nakonec rozpočet hry zastaví.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 8 Prumer: 2.1]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

4
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Laddys
Host
Laddys

No ono ve skutečnosti je to minimálně o $100M víc. Těch $300M je jen od hráčů.

Kutty99
Host
Kutty99

Jo, ale ty taky nejsou určeny přímo na vývoj hry…

Kutty99
Host
Kutty99

Hele, když už se v tom chcete tak šťourat tak oni dělaj současně na dvou velkých hrách.. To se nám to dělí cca na 150M za každou z nichž jedna (single-player) by měla být vydána do konce příštího roku. A to už není taková hrůza ne?

Morgast
Host
Morgast

Je! Ale dokud ovečky poslušně sypou, to se to žije. Co ale ovečky budou dělat až zjistí, že peníze jsou pryč, hra taky a jediné co jim zbylo jsou oči pro pláč?! Mega podvod! Každý jiný už by tu hru měl hotovou.