Proč byl Assassin’s Creed Unity takový průšvih? Vývojář se rozpovídal o důvodech

Foto: Assassins Creed Unity

Assassins’s Creed: Unity platí za jakousi černou kaňku v jinak úspěšné herní sérii. Na Game Developer Conference v San Franciscu se nyní kreativní ředitel vývoje, Jean Guesdon, rozpovídal o důvodech, proč tento díl z roku 2014 situovaný do atraktivního období francouzské revoluce příliš neuspěl.

Podle Guesdona šlo především o skutečnost, že priority ve vývoji nebyly správně rozdělené. Tvůrci se příliš soustředili na technickou stránku věci, což souviselo s tím, že Unity bylo prvním dílem, který vznikal pro novou generaci konzolí. Ubisoft tak chtěl logicky oslnit skvělou grafikou využívající možností nového hardware. Přitom poněkud opomněli herní stránku věci. “Když se podíváte na první Assassin’s Creed, uvidíte určité podobnosti. Také tam se tým soustředil na technologie. Mezitím došlo k masivním úpravám enginu – ještě dnes je Assassin’s Creed: Unity jednou z nejlépe vypadajících her,” uvedl Jean Guesdon.

Herní svět Assassin’s Creed: Unity je skutečně velmi povedený. Tvůrci dostali za úkol historické budovy přestavět v měřítku 1:1, což však poněkud změnilo navigaci ve hře a ovlivnilo hratelnost, na což autoři už nezareagovali. Navíc se prý až příliš spoléhali na osvědčené mechanismy, které fungovaly v předchozích dílech, a přinesli jen velmi málo skutečných novinek. Negativní mediální obraz potom završily technické problémy, jimiž hra po vydání trpěla a které se poměrně rychle podařilo odstranit, ale škody už byly napáchány.

O rok později vyšel Assassin’s Creed: Syndicate, který už na tom byl o poznání lépe, ale neprodával se podle představ, protože hráčské publikum bylo sérií unaveno. Velmi jí tak prospěla dvouletá pauza, po které loni přišel na trh Assassin’s Creed: Origins, který sérii konečně vrátil ztracenou slávu. Zdá se, že se Ubisoft poučil a další díl, nejspíše z Řecka, vydá až za rok.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 1 Prumer: 3]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

2
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
emil
Host
emil

nejhorsi dil cele serie byl ACIII, Unity je hned druhy nejhorsi . . . ale diky za Origins, to je opet radost hrat :-)))

Altaïr
Host
Altaïr

Za mě Assassins’s Creed: Unity je jeden z nejlepších dílů ságy. Že si hráči neumí zprovoznit hru na horších či špatných sestavách je vina především výroby na konzole a pak převod na pc.