Recenze Cyberpunk 2077 – dokonalá nedokonalost

Je to sice nějaký ten pátek, kdy vyšla velmi očekávaná hra Cyberpunk 2077, ale až nyní vám přinášíme naší recenzi. Hru jsme otestovali po prvních třech důležitých hotfixů a rovnou na tři platformy. Tři pohledy na tři platformy, ale na jednu hru. V první části článku se zaměříme na rozdíly a stav jednotlivých verzí, pak ve zkratce na samotnou hru. Jelikož klasických recenzí vyšlo již opravdu hodně a dost je ovlivnilo pro jakou platformu byly psané, v jakém stádiu hru hráli, a hlavně jak velká očekávání byla.

Souboj začíná

Internet je plný nadávek na vývojáře, vedení, celou hru, nebo na přímo určité chyby. Nesmíme ale zapomínat i na ty pozitivní, jen negace se vždy šíří více než nadšení, jelikož ten, kdo je spokojen nemá potřebu to všude psát, ale ten, který je rozčílen tak ano.

Playstation 5

Jako první jsme Cyberpunk 2077 spustili na nové generaci konzolí. Zde hra po vizuální stránce vypadá velice dobře a překvapivě, i když se nejedná ještě o vylepšenou verzi, tak neobsahovala tolik chyb jako u staré generace. Ve srovnání s PC verzí nedosahovala takových vizuálních kvalit, ale kdyby takhle vypadala i na PS4, tak by se vyhnula tak velké kritice. Výkon konzole je veliký, takže se už nyní těšíme na next-gen vylepšení a opravu všech chyb.

Playstation 4

Po spuštění na staré generaci je to ale jiná písnička. Hra nevypadá moc dobře a chyb bylo požehnaně. Zde jsem se pak nedivil tolika nadávkám, a nakonec stažení z PS Store. Pokud disponujete pouze touto verzí, tak bych minimálně počkal do velkých opravných patchů, které mají vyjít v průběhu února a března. Kromě ne tak hezkého vizuálu jsou horší časté pády hry a mizení textur či postav. Třeba, když po vás střílí neviditelný nepřítel může být hodně frustrující.

PC verze

Jak to u stolních počítačů bývá, tak hodně záleží, na jaké sestavě hrajete, a pokud máte trošku štěstí, tak se opět vyhnete velké dávce chyb a pádů. S dostatečně výkonnou sestavou hra vypadá naprosto úchvatně. U této verze jsme se nepotýkali s žádnými pády a chyby byly přiměřené, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale i horší, jako u PS4 verze. Rozhodně se jedná o nejlepší verzi hry.

Night City je nádherné i strašné místo zároveň

Příběh, postavy a mise

U této hry hodně záleží, jak velké jsou vaše očekávání a co je pro vás to nejdůležitější. Pokud u hry hlavně hledáte příběh, dobře napsané dialogy, chytlavé postavy a spoustu obsahu, tak budete nadmíru spokojení. Podobně jako u Zaklínače je zde příběh naprosto skvělý a dokáže vás dokonale pohltit. Stejně tak i hlavní postava a NPC se kterými budete procházet celou hrou.

Obsahu je více než dost, i když hlavní příběhovou linku dokážete proběhnout klidně za třicet hodin, což by byla velká škoda. I vedlejší úkoly a příběhy jsou skvělé. Pokud se pustíte do plného prozkoumávání světa a plnění všech misí, tak se s přehledem dostanete přes sto hodin.

K samotnému příběhu nebudu říkat nic na víc, kromě třech rozdílných začátků, jelikož vaše první volba je jaký začátek pro svého hrdinu si zvolíte. Tím se odvíjí počáteční mise i reakce světa na vašeho hrdinu a různé možnosti v rozhodování. Na výběr je městské dítě, korporátní zbohatlík, nebo venkovní nomád.

Samotný příběh má více konců, a i jednotlivé úkoly mohou končit různými způsoby na základě vašich rozhodnutí. Podobně jako u Zaklínače není vše černé, nebo bílé, ale někdy je potřeba vybrat menší zlo či to větší. V tomto ohledu vývojáři naplňují očekávání.

Město, které nikdy nespí

Night City je po vizuální stránce nádherné a je v něm spoustu věcí k průzkumu a každý detail je zpracován do sebemenšího detailu. Hodně hráčů, ale reakci světa, policie, nepřátel i obyvatel srovnávají třeba s GTA V, nebo RDR 2, což muže mnohé zklamat. Přeci jen vývojáři nemají zkušenosti s otevřeným světem tohoto měřítka. Zaklínač 3 měl obrovský a plný svět, ale střelné zbraně, jízda vozidlem a moderní doba se v tomto duchu hůře zpracovává, jelikož obsahuje více proměnných.

Kromě zkušeností v CD Projekt Red je problém i s počtem vývojářů. Pokud to srovnáme třeba s Rockstar Games, nebo Ubisoftem, tak ty disponují více studii a minimálně s dvojnásobnými počty vývojářů. Proto třeba umělá inteligence policie není na takové úrovni, jako u zmíněného GTA V, nebo i model poškození vozidel není až tak detailní.

Možností volby je nespočet

Pokud se podíváme na samotnou hratelnost, tak i zde to vývojáři zvládli velice dobře. Gunplay je zábavný a jen tak neomrzí. Ještě k tomu je k dispozici i slušná sbírka zbraní. Jízdní režim je také slušný a projíždět se krásným Night City i mimo něj stojí za to.

Velká rozmanitost je i v RPG prvkách, různých schopností, které si můžete časem vylepšovat je nespočet a potěší, jak tiché zabijáky, tak i akční superhrdiny, nebo mistry hackování. Podobné je to i u tvorby postavy a pokud si rádi šperkujete hrdinu do posledního detailu, tak i zde můžete strávit dobrou hodinku. Od běžných kosmetických úprav si můžete zvolit i pohlavní orgán i jeho tvar či velikost.

Výlet, na který stojí si počkat

Cyberpunk 2077 je i přes všechny nedostatky a problémy skvělou hrou. Pokud hledáte příběhovou akční hru s rozsáhlými dialogy, kvalitními vedlejšími příběhy, možnostmi volby a rozsáhlým RPG systémem, tak budete nad míru spokojení. Samozřejmě se od vývojářů s CD Projekt Red čekala naprostá bomba, která bude něco jako GTA V. Hra, která určila směr nové generace, a přitom byla parádní i na starou generaci konzolí. Když zapomenu na hraní PS4 verze, tak jsem se náramně bavil a už se těším až si udělám další výlet do světa Cyberpunku poté, co vyjdou všechny záplaty, a hlavně spoustu DLC, které budou zdarma.

8

8.0/10

• Nádherně zpracované Night City a jeho okolí