Recenze Demon’s Souls pro PS5 hlásá návrat krále tohoto žánru

Dobrodružství začíná

Demon’s Souls je první z her, která vychází pouze na novou generaci Playstationu. Tudíž nemusela řešit žádné kompromisy a omezení dosluhujícího hardwaru. Hned na začátku prozradím, že se tento remake velice vydařil a rozhodně se jedná o skvělou úvodní hru pro nex-gen konzoli.

Takzvaný žánr „souls“ her se těší velké oblibě a jako vzor tohoto žánru je pro většinu hráčů je série Dark Souls. Ale ne každý si pamatuje úplný začátek souls her. Sice za vším stojí studio FromSoftware, ale jejich první hrou tohoto typu byl právě Demon’s Souls, který vyšel na PS3 v roce 2009. Až následně začalo studio pracovat na Dark Souls, jenž nabídl již i na další herní systémy.

Další skvělá exkluzivita

Jelikož Demon’s Souls začal jako exkluzivní hrou pro Playstation 3, tak i jeho remake zůstává exkluzivní titulem, akorát pro Playstation 5. Za remakem stojí studio Bluepoint Games, které přivedlo k novému životu i Shadow of the Colossus. Už zde ukázali, že předělávky legendárních her opravdu umí a Demon’s Souls to jen potvrzuje.

Připraveni na pořádné souboje?

Opravdu musím smeknout před vývojáři, jak se jim podařilo zachovat vše, co stálo za úspěchem původní hry, přitom přidat moderní prvky, nová tajemství, odbočky. Tak aby dokázala hra zaujmout i veterány, které už může lákat nádherné audiovizuální zpracování a nové animace nepřátel. Pokud jste původní hru neměli možnost hrát a máte rádi souls hry, tak je Demon’s Souls naprostou nutností. I když nejsem žádným velkým fanouškem tohoto žánru, tak mě hra naprosto pohltila.

Opravdový next-gen

Skvělé je i jak hra využívá výkon Playstationu 5, jelikož jak je známo budete hodně umírat a díky téměř instantnímu nahrávání je úmrtí přijatelnější. O vizuálu se nemusím více rozepisovat, jelikož již z prvních obrázků a videí je zřejmé, že se jedná o next-gen titul. Vývojáři přidali i nové animace a různé drobné detaily, které vylepšují celkový prožitek ze hry.

Draci jsou nádherný tvorové

Příběh se nikterak nezměnil a opět se podíváte do království Boletarie, jenž je zahaleno do temného stínu a dříve království plné života je jen destinací pro nejschopnější lovce záhad a pokladů, kteří se nebojí vrhnout do stínů plného démonů, kvůli vidině bohatství. Nikdo se však doposud nevrátil. Pak nastupuje náš hrdina. I když začátek vypadá slibně, ale pak narazíme na prvního bosse a je zle.

Výběr povolání hrdiny

Náš hrdina umírá, ale to není konec. Jelikož se vrací k životu a získá zpět šanci si získat zpět svoji duši a dostat se z království Bolatarie živý. Za touto cestou mu pomohou duše padlých a odkrytá tajemství dříve mocného království.

Pro nováčky opravdová výzva

Tvorba postavy je trošku rozšířenější než v původní hře. Hlavně, co se týče personalizace vizuální stránky postavy. Sice nenabízí tolik možností jako třeba Cyberpunk 2077, ale variací je dostatek. Pak si zvolíte třídu, zda budete bojovník, kouzelník, rytíř nebo třeba paladin a začne vaše strastiplná, ale zábavná cesta.

Rozhraní se příliš nezměnilo, což je jediná škoda. V dnešní době by se dal inventář a výběr podpůrných předmětů vyřešit také o něco lépe. Ale to bych zapříčinil tomu, že se vývojáři nechtěli až tak moc odklonit od originálu, aby zachovali co možná největší přízeň od řady veteránů hry.

Obtížnost hry je také zachována, pro zkušené hráče tohoto žánru se nebude jednat o nic extra těžkého a hru projedou bez většího zaváhání, ale u příležitostných hráčů, nebo nováčků představuje opravdovou výzvu. Vývojáři si hráli s myšlenkou nějaké lehčí obtížnosti, ale nakonec od nápadu opustili, což je možná i škoda.

Umírat lze s grácií

Co se týče haptické odezvy, tak není tak brilantně zpracována jako u Astro’s Playroom, ale údery jsou opravdu cítit, stejně tak různé efekty, také zvuk z ovladače je velmi dobře využíván. 3D zvuk je na tom ještě o něco lépe hlavně s kvalitními sluchátky opravdu vnímáte kdy kolem vás prolétne šíp, nebo různé řinčení řetězů a mnoho drobných zvuků vás opravdu vtáhne do hry. Je opravdu těžké najít něco, co bychom mohli vývojářům vyčíst, nebo zkritizovat. Hratelnost je parádní, atmosféra brilantní, grafický kabát nádherný a audio i díky novému nahrání hudby orchestrem, využitím 3D zvuku PS5 a ovladače je geniální. Tohle je prostě exkluzivita, která v řadě s dalšími láká hráče se přiklonit na stranu Sony v konzolových bojích o zájemce.

Demon's Souls

9.8

9.8/10