Recenze Dying Light 2 – Přežijí jen ti nejsilnější

Foto: Techland

Již jste dostatečně připraveni na pořádnou zombie apokalypsu? Čekání je konečně u konce a všichni fanoušci série Dying Light mohou začít jásat. Po sedmi letech jsme se dočkali pokračování této skvělé hry, která kombinuje parkur a zombie nákazu v neuvěřitelně zábavný mix.

Vývojáři u druhého dílu slibovali hlavně udržení stejné kvality jako u prvního dílu, jen aby vše bylo hezčí lepší a větší. K tomu velký vliv na celý svět podle rozhodnutích hráčů a dlouhodobou podporu jako se ji pyšnil první díl.

Za sebe mohu říct, že první bod se povedl, druhý výrazně méně a se třetím je to zatím na dobré cestě. Hra a samotný vývojáři si prošli menším peklem. Hra byla několikrát odložena a před vydáním bylo cítit, že ještě nějaký ten den či týden na opravy potřebovat bude. Vývojáři naštěstí makají velice pilně a již day one patch opravil většinu velkých chyb a pár dnů na to vyšel další opravný patch a stav hry je nyní na velmi dobré úrovni.

Foto: Techland

Do toho vývojáři již přidali první malé DLC zdarma jako předzvěst toho, co na hráče čeká. Ale pojďme se na to podívat postupně. Druhý díl se odehrává několik let po událostech, které zavřelo město Harran do karantény kvůli nebezpečnému viru proměňující lidské bytosti v krvelačné příšery.

Ještě horší varianta viru

I když se povedlo Harranský virus dostat pod kontrolu, tak další výzkum pro vojenské účely mělo za následek ještě katastrofálnější důsledek. Ještě silnější varianta viru se dostala do celého světa a pouze v troskách současného světa vysvitlo několik usedlostí a jednou takovou a možná i tou největší je město Villedor.

V tomto městě se odehrává většina příběhu. Hlavní postavou je takzvaný poutník jménem Aiden, který svůj celý život pátrá po své ztracené sestře, když se jednou dostane k důležité informaci. Ta jeho kroky právě obrátí k cestě do města Villedor, kde panují přísná pravidla a ve městě se o moc dělí tři hlavní frakce.

Foto: Techland

Strážci míru, Přeživší a Odpadlíci. Mezi prvními dvěma frakcemi se bude hlavní hrdina rozhodovat, komu pomůže a komu přidělí opravenou či osvobozenou základnu. Což má být ten náznak změny světa na základě hráčových rozhodnutí. Naštěstí jsou i ve hře větší rozhodnutí, které trošku změní vizáž světa, ale není to takové, jak jsme doufali.

Nový hrdina povstal

Ještě jsem nezmínil, že poutníci jsou přeživší, kteří žijí mimo komunity, a tak se dokáží ve světě zombíků dobře pohybovat a hlavně přežívat. Někteří se poutníků bojí, někteří je využívají jako kurýry či spojky mezi osadami. Porot není Aiden žádné ořezávátko, ale bohužel se při cestě do města nakazí virem, což mu dost znepříjemňuje jeho běžné fungování.

Jelikož v temných zónách a v noci se ho může virus zmocnit a k překonání viru je potřeba buď denní světlo, nebo UV zářivky, které dokáží i zmutované jedince zranit a zahnat. Pomoc také dokáží léky na posílení imunity, ale to je jen krátkodobé řešení. Kromě toho Aiden ztratil svoje zdraví a výdrž. Kvůli tomu nemá tolik síly, aby dokázal všude vyšplhat, a hlavně ze začátku hry je parkur výdrží hodně omezen. Časem se to může změnit, pokud hráč bude nacházet inhibitory za které je možné posílit buď výdrž nebo zdraví.

Foto: Techland

K tomu hráč získává i zkušenostní body do dvou odvětví. První z nich je boj a druhý je pohyb. Zkušenostní body se získávají dle používané aktivity či splnění výzvy v dané skupině, díky tomu není potřeba řešit, zda svoje zkušenosti investovat do pohybu či boje. Stačí, že nás Sofiina volba čeká v rozhodování mezi zdravím a výdrží.

Jinak co se týče hratelnosti a pohybů Cranea a Aidena, tak jsou velmi podobné. Samozřejmě ve druhém dílu je nabídnuto několik novinek hlavně v té parkurové části a možnostech města samotného. Jinak souboje probíhají dost podobně, jen toho odsekávání končetin se mi zdálo o dost méně než v minulém díle, což je trošku škoda.

Střelné zbraně jsou ještě vzácnější, nebo spíše munice do nich, a i zbraně na blízko nemají takovou výdrž. Zbraně po jejich zničení již nelze snadno opravit, a tak hlavně ze začátku hry je dobré si i vybírat do kterého souboje se pustit, jednou se mi stalo, že jsem neměl žádnou zbraň a ani finance na nákup nových, což je docela prekérní situace.

Foto: Techland

Jinak i ve druhém díle lze vyrábět nejrůznější podpůrné předměty a modifikace pro zbraně na blízko, tak jak je známe. Podpůrných předmětů je jen o něco více. Kromě toho i oblečení nemá jen kosmetickou funkci, ale vylepšuje nejrůznější statistiky, což je novinka, která hře naprosto sedne a prohlubuje RPG systém.

Noc je jen pro otrlé

Opět je silně kladen důraz na rozdíl mezi dnem a nocí. Zatímco přes den je všude živo, tak u zombíků je vše v útlumu. Nemrtví se jen plahočí po ulicích a svoje síly střádají ve vnitřních temných prostorách. V této době je dobré prozkoumávat město, šplhat a opravovat větrné mlýny, obsazovat nové bezpečnostní zóny, rabovat staré konvoje, plnit výzvy pro parkur a plnit některé úkoly ve venkovních prostorách.

V noci je situace jiná. Všemožná monstra vycházejí ven a pohyb po městě je nebezpečnější. Díky tomu jsou zase temné zóny volnější a vnitřní prostory méně nebezpečné. V této době je dobré zacházet do bývalých vojenských či zdravotních prostor, všemožných obchodů a úkrytů, kde se nachází ten nejcennější loot. Dokonce hráč získává extra zkušenostní body získané v noci, když dokáže přežít.

Foto: Techland

Ve městě je neustále, co dělat. Zatímco hlavní příběh zabere cca 30 hodin, tak díky vedlejším aktivitám se dokáže hráč dostat na číslovku přesahující 100 hodin. Ve městě se objevují i náhodná setkání, kdy je potřeba nakopat pár banditů, zachránit nebohého přeživšího, nebo se podívat na střešní divadlo.

Celou hru je možné procházet v kooperaci dalších hráčů, nebo si jen přivolat pomoc na nějaký úkol či oblast. Hrát tuhle hru ve více hráčích je pak neskutečná zábava, ale moc nedoporučuji s náhodnými hráči, jelikož dokáží zruinovat části, zaměřené na plížení s temnou atmosférou.

Verdikt

Dying Light 2 naplnil má očekávání a při hraní jsem se bavil podobně jako u prvního dílu. Sice mě trošku zklamal zásah do světa skrz hráčovo rozhodování, který jsem očekával větší. Opakující se činnosti a místa k vyrabování, které se neustále obnovují a nelze je vyčistit a vysbírat natrvalo jsou rozhodně mínusem. Jinak hře nelze nic vytknout a fanoušci prvního dílu budou spokojeni. Osobně si myslím, že hra promluví i do her roku, ale ještě nás čeká spoustu silných titulů v letošním roce.

Dying Light 2

9

Hodnocení

9.0/10

Klady

  • Rozdíly ve fungování dne a noci
  • Zábavný parkur
  • Spousta činností a herní doba
  • Pěkně zpracovaný svět

Zápory

  • Složka rozhodování není tak výrazná
  • Haptická odezva by mohla být lepší
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na