Recenze Riders Republic – začíná adrenalinová jízda v novém měřítku

Spojení MMO, sportovních a závodních her dohromady se může někomu zdát nemyslitelné, ale to rozhodně neplatí pro vývojáře z Ubisoftu. Všechno to začalo u automobilové hry The Crew, kde měli hráči obří otevřený svět plný nejrůznějších činností, a hlavně se na jedné mapě proháněla stovka ostatních jezdců.

Do více sportovní verze hodila celý tento koncept hra Steep, ta se zaměřovala převážně na zimní sporty v podobě jízdě na lyžích a snowboardu. I přes skvělé hodnocení a slušnou herní komunitu podobně jako u značky The Crew se na hru trošku pozapomnělo, i když nabídla něco revolučního.

Další pokrok přišel se hrou The Crew 2, kde vývojáři naservírovali opět obří otevřený MMO svět plný krásy k prozkoumávání. Nicméně tentokrát se neomezili pouze na auta a motorky, ale hráči mohli libovolně přepínat mezi autem, lodí, a letadlem, ale i do menších podskupin jako je vznášedlo, motorka a podobně. Tím se najednou objevila nová perspektiva průzkumu světa.

V tomto duchu vývojáři i nadále pokračují a něco podobného jako ze sérií The Crew udělali i u Steep, jen už to není Steep 2, ale Riders Republic. Kromě jízdy na lyžích či snowboardu hráče čeká i jízda na kolech a proletí se vzduchem ve slušivých oblečcích.

Po zemi, sněhu nebo snad vzduchem?

Každá z těchto aktivit je rozdělena do dvou podskupin a tím se liší i výbava. Třeba při závodech na kolech je buď klasický závod ve sjezdu a k tomu je uzpůsoben jeden druh jízdních kol, nebo freestyle, kde nejde o to projet cílovou páskou jako první, ale získat co možná nejvíce bodů z různých triků.

U zimních radovánek je to vesměs jedno, zda si obujete lyže nebo snowboard, jelikož závodit a dělat triky lze na obojím. U vzdušných závodů je to rozděleno na wingsuit, sloužící k trikům ve vzduchu a nebezpečné jízdě a na raketový oblek který je určen k závodění.

No a pro prozkoumávání rozsáhlého herního světa můžete využít i zábavné kousky, jako je kolo s košíky, raketové kolo, raketové lyže, sněžní skútr, vozidlo a pár dalších zajímavostí. Tyto způsoby přepravy jsem využíval místo rychlého cestování, nebo pro zpestření při průzkumu.

Osobně mě bavili všechny tři hlavní disciplíny, i když jsem před vydáním spíše počítal, že většinu času budu trávit na snowboardu, jako ve hře Steep, tak mě mile překvapilo závodění na kole a stalo se tak tou nejoblíbenější disciplínou.

Sjíždění horských cestiček a překonávání obtížného terénu bylo na horském kole ještě v pohledu první osoby neskutečným zážitkem dosti podobným k reálnému sjezdu. Ve hře je možnost libovolně nejen přepínat prostředek k jízdě, ale i pohled kamery ze třetí osoby do té první.

Právě u jízdy na kole jsem využíval pohled z první osoby hlavně při závodě, jelikož tak máte lepší přehled, co je vlastně před vámi a lépe se kočíruje kolo v té nejvyšší rychlosti. Za to zase všechny disciplíny s kaskadérskými kousky, je lepší hrát v pohledu třetí osoby. Ono to ani jinak moc nejde, jelikož když začnete dělat triky, hra vám automaticky přepne kameru za zády závodníka a po dopadu vás případně přepne zase zpět.

Pořádný adrenalinový zážitek

Co se týká samotné hratelnosti a ovládání, tak i když se jedná hlavně o arkádový prožitek, tak třeba u dopadů u triků je možné si nastavit tři rozdílné způsoby dle obtížnosti. Plná kontrola je nejobtížnější a všechny svoje triky včetně dopadu je potřeba správně načasovat. Pokud v této disciplíně vůbec nevynikáte je možnost si nastavit automatický dopad, za něj nedostanete žádný bonus za správné přistání, ale zase se příliš často nestane, že by vaše postava upadla.

Poslední možnost využijí hlavně zkušení hráči Steep, nebo pro hráče kteří hledají něco mezi, jelikož hra trošku dopomůže s dopadem, ale stále vše nechává v rukách hráče. Na kole je možnost využívat krátkých sprintů podobně jako u raketového obleku. Naopak u wingsuitu se využívá krátkého zpomalení a nabrání výšky. Jednoduše řečeno, každý sport nebo jak to nazveme je opravdu rozličný, jak co se týče ovládání, tak i celkového prožitku.

Fyzika je zpracována také na jedničku a je dosti realistická, takže žádné šílené a nesmyslné triky jen tak dělat nelze. Vše se chová jinak i na jednotlivých terénech, třeba když hráč na kole najede do sněhu, tak hned cítí razantní zpomalení, stejně tak když na lyžích sjede z pořádné vrstvy sněhu na uježděnou cestu.

Co jsem ještě nezmínil je samotné prostředí, které si zaslouží také jen chválu. Při samotných závodech sice není tolik času se kochat, ale při cestách mezi disciplíny, nebo při průzkumu zajímavých bodů je opravdu na co koukat. Hra nabízí nádherné zasněžené hory, písčité kaňony, zalesněná údolí, kopce a spoustu dalších míst na to si užít pořádnou zábavu.

Není závod jako závod

Zábavu si užijete i při srandovních úkolech a výzvách. Například na jízdním kole v obleku pandy rozvážet pizzu obyvatelům rozsáhlého kempu. I v tomto lze závodit s ostatními hráči, kdo si naplánuje svoji cestu nejlépe a nejrychleji doručí svoje pizzy přes všechny body.

Za zmínku rozhodně stojí i masivní závody, kde se utká hned šedesát závodníků v tříkolovém klání, kde se v průběhu soutěže ještě mění způsob závodu. Hlavně na začátku je do docela zmatek, přeci jen když 60 závodníků vyjede na úzkou trať, tak začne ta pořádná strkanice. Což je někdy frustrující, když vás někdo z hráčů vystrčí mimo, a tak ztratíte postavení ve předu a pak se zase musíte probojovat do předních pozic. Ale i tak se jedná o zábavný prvek hry.

Svého avatara je možné si různě předělávat od základních rysů až po různé vybavení a oblečení pro jednotlivé disciplíny, nejen rozdílné sporty. S tím se pojí i způsob vylepšování, jelikož jak postupuje hráč úrovněmi v jednotlivých částech, tak si odemyká nové a lepší vybavení s rozdílnými statistikami, takže i výběr pořádného vybavení je pro úspěch v závodu potřeba.

Riders Republic je rozhodně příjemné překvapení a nabízí unikátní zážitek, který nemá konkurenci. Až na drobné chyby jako když se vám postava sekne uvnitř stromu nemůžu hře nic vytknout. Vývojáři si jsou svojí kvalitou jisti, proto všem zájemcům dali možnost okusit beta verzi hry. Dokonce i po vydání nabízeli čtyřhodinový trial na vyzkoušení. Je dobré že i hra postupně přidává další a další disciplíny, takže se hráči jen tak nudit nezačnou. Hlavně pokud máte bandu přátel, se kterými můžete každý závod odjet a soupeřit tak mezi sebou, to pak nuda nepřijde nikdy a stovku hodin u této hry klidně strávíte.

Riders Republic

8.8

8.8/10