Recenze Scars Above – sci-fi cesta do neznáma

Foto: Plaion

Na oběžné dráze planety země se objevil neznámý mimozemský objekt obřích rozměrů, bez jakýchkoliv známek pohybu, nebo jakékoliv interakce s modrou planetou. Poroto byl vytvořen tým Sentient Contact Assessment and Response „SCARS“, aby se k tomuto objektu vydal a zjistil o co se vlastně jedná.

Toto je příběhový úvod do sci-fi hry Scars Above od neznámého vývojářského studia Mad Head Games. Pro vývojáře z tohoto studia se jedná o jejich první větší hru a o vydání se postaralo vydavatelství Prime Matter v rámci společnosti Plaion. O hře se hned začalo mluvit jako o levné kopírce populární hry Returnal, ale i když jsou některé prvky velmi podobné, tak toto označení bych vůbec nepoužíval.

Foto: Gamebro

Skok do neznáma

Hráči se ujmou jednoho z členů týmu SCARS, kterou je vědkyně Kate Ward, která se svými dalšími třemi kolegy byla vyslána k mimozemskému objektu, kteří lidé nazývají Metahedron, jak jsem v úvodu již zmínil. Po pár krocích hráče na lodi, kde hra předvádí zajímavou interakci s nejrůznějšími předměty dojde ke skenování objektu a v tu chvíli se stane něco nečekaného a naše hrdinka se probouzí na neznámé planetě mimo sluneční soustavu.

Foto: Gamebro

Zde se kromě vlastního přežití snaží zjistit, kde to vlastně je, kde je její tým a co je zač holografická mimozemská postava, která ji příležitostně vede. Samotný příběh ničím nevyniká, ale na druhou stranu dává větší směr než Returnal, ale za to dosti předvídatelný.

Nicméně neznámá planeta je dosti nepřátelská a všude pobíhají nejrůznější tvorové, kteří se snaží naši postavu zabít. Naštěstí je na planetě dostatek přírodního materiálu, z kterého lze vyrábět munici do zbraní, které jsou po planetě poseté z trosek letounu.

Největší podobnost se hrou Retural je v tom, že nabízí velmi vysokou obtížnost a po smrti se obnoví všechny nepřátelé jako v jiné „souls“ hře. Nicméně se vždy nevracíme na začátek, ale k poslednímu aktivovanému tajemnému pilíři.

Foto: Gamebro

Další podobnost je možná vzhled planety a změny prostředí, kdy ze zarostlé polo džungle se dostaneme do zledovatělého údolí a podobně. Jinak je hra méně akční a více sází na různé logické hádanky a interakci s prostředím.

Všechny živly a logické hádanky

Jednotlivé zbraně jsou inspirované různými živly. Na začátku disponujeme puškou střílející elektrické střely, pak se dostaneme k pomalejší pušce, která má ohnivý efekt a pak třeba ke zbrani střílející ledové koule, které mohou vytvořit ledovou cestu po vodní hladině.

Foto: Gamebro

Hra se dost zaměřuje na fungování těchto efektů, jako když jsme na ledě, tak ohnivou puškou můžeme vytvořit v ledu díru, do které můžeme dostat nepřítele a pak ho zbraní na blízko jednoduše dorazit. Také v některých částech panuje třeba obrovská zima a musíme zapalovat rostliny pro chvilkové teplo.

Stejně tak třeba nepřítel zasažen ve vodě elektrickou zbraní dostává větší poškození a elektrický výboj se dále po vodní hladině rozvádí v menší síle. Také nabízí hromadu nejrůznějších hádanek od správné kombinace vzorců, až po hledání nejrůznějších předmětů.

Foto: Gamebro

Souboje jsou hodně obtížné, ale podobně jako „souls“ hra Steelrising nabízí i jednoduchou obtížnost, která sice není ani tak úplně snadná, ale je to přijatelná varianta pro hráče, kteří si moc nelibují ve hrách právě typu „souls“ či „roguelike“, nebo jsou v těchto žánrech nový a chtějí si vyzkoušet zda by je tento styl bavil.

Verdikt

Scars Above není vůbec špatnou hrou a na to, že se jedná o první větší hru tohoto studia bez nějakých velkých finančních investic se s tím vývojáři popasovali velmi dobře. Po grafické stránce hra působí pěkně, a i postavy mají kvalitní modely a dabing, jen při pohybu to působí, jak kdyby do toho úplně nepasovali. Hodně se mi líbil systém získávání zkušenostních bodů, které je možné obdržet nalezení mimozemských paměťových disků, nebo skenování nových nepřátel a dalších neznámých objektů. Pak už to funguje tradičním způsobem, kdy si hráč v jednoduchém stromu dovedností odemyká nové funkce.

Gunplay také není špatný i když uskakování před nepřátelskými útoky funguje trošku prazvláštně a povedené je i fungování živlů. Jen se všechno až přiliž brzy okouká a vše se tak nějak opakuje. Takže to, co děláte první dvě hodiny děláte i zbylých osm bez nějakého výraznějšího oživení. A kvůli tomu, že je vše jen dobré, tak Scars Above je jen lehce nadprůměrný titul, který se příjemně hrál, ale za nějaký čas si na něj ani nevzpomeneme.

Scars Above

6.8

Hodnocení

6.8/10

Klady

  • Některé hádanky
  • Fungování živlů
  • Nastavitelná obtížnost
  • Způsob zisku zkušenostních bodů

Zápory

  • Předvídatelný příběh
  • Opakující se mechanismy
  • Prostředí využívá není tak rozmanité
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na