Čínský Tencent chtěl koupit PUBG. Neuspěl, tak do něj investuje
Čínský multimediální obr Tencent měl podle všeho zájem o koupi hry Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) a jejího vývojáře, studio Bluehole. Informoval o tom čínský zdroj Jiemian News.
Nákup však Tencentu nevyšel, a tak se rozhodl alespoň investovat blíže nespecifikovanou sumu do Bluehole a vývoje Playerunknown’s Battlegrounds. Čínská společnost je největším světovým vydavatelem her. Ze západních studií jí patří Riot Games (League of Legends) a Supercell (Clas of Clans, Clash Royale). Podíly drží také v Epic Games (Fortnite, Unreal Engine), Frontier (Elite: Dangerous) a dokonce v největším západním vydavateli her – Activision Blizzard.
Z pohledu Tencentu dává investice smysl. Žádná PC hra není tak úspěšná jako Playerunknown’s Battlegrounds a firma tak zabíjí hned dvě mouchy jednou ranou. Nejvíce hráčů si PUBG pořídilo v USA, Číně a Německu. Může tak obsluhovat domácí trh a zároveň se ještě více rozkročit na západ.
Nekončící úspěch
Zatímco za zavřenými dveřmi probíhala vyjednávání, PUBG pokračoval nerušeně v krasojízdě. V počtu aktivních hráčů už překonal nejprodávanější hru Steamu všech dob, Counter-Strike: Global Offensive, a před sebou má už jen Dota 2.
Playerunknown’s Battlegrounds už se prodalo více než 7 milionů digitálních kopií. To je více než kolik se podařilo udat mnohem staršímu konkurentovi H1Z1 nebo třeba celé trilogii Dark Souls. Hit jako Grand Theft Auto 5 má na kontě 7,8 milionů prodaných kusů a tímto tempem ho PUBG do pár týdnů předežene.
Upřímně, ze začátku jsem studio Bluehole úplně nenáviděl, protože zpackali na PUBG vše co šlo. Později se to ale dalo do pořádku, a myslím si, že čím více investic poberou, tím kvalitnější vývoj hře dopřejí.
Jinak co se týče hratelnosti, koncept je skvělej – zaujal strašně moc hráčů. Divím se, že ještě není hra, která by přímo konkurovala (Fortnite nepočítám jako přímou konkurenci, protože se vydali trochu jinou cestou).