Čínský Tencent chtěl koupit PUBG. Neuspěl, tak do něj investuje

Čínský multimediální obr Tencent měl podle všeho zájem o koupi hry Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) a jejího vývojáře, studio Bluehole. Informoval o tom čínský zdroj Jiemian News.

Nákup však Tencentu nevyšel, a tak se rozhodl alespoň investovat blíže nespecifikovanou sumu do Bluehole a vývoje Playerunknown’s Battlegrounds. Čínská společnost je největším světovým vydavatelem her. Ze západních studií jí patří Riot Games (League of Legends) a Supercell (Clas of Clans, Clash Royale). Podíly drží také v Epic Games (Fortnite, Unreal Engine), Frontier (Elite: Dangerous) a dokonce v největším západním vydavateli her – Activision Blizzard.

Z pohledu Tencentu dává investice smysl. Žádná PC hra není tak úspěšná jako Playerunknown’s Battlegrounds a firma tak zabíjí hned dvě mouchy jednou ranou. Nejvíce hráčů si PUBG pořídilo v USA, Číně a Německu. Může tak obsluhovat domácí trh a zároveň se ještě více rozkročit na západ.

Nekončící úspěch

Zatímco za zavřenými dveřmi probíhala vyjednávání, PUBG pokračoval nerušeně v krasojízdě. V počtu aktivních hráčů už překonal nejprodávanější hru Steamu všech dob, Counter-Strike: Global Offensive, a před sebou má už jen Dota 2.

Playerunknown’s Battlegrounds už se prodalo více než 7 milionů digitálních kopií. To je více než kolik se podařilo udat mnohem staršímu konkurentovi H1Z1 nebo třeba celé trilogii Dark Souls. Hit jako Grand Theft Auto 5 má na kontě 7,8 milionů prodaných kusů a tímto tempem ho PUBG do pár týdnů předežene.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

1
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin
Host

Upřímně, ze začátku jsem studio Bluehole úplně nenáviděl, protože zpackali na PUBG vše co šlo. Později se to ale dalo do pořádku, a myslím si, že čím více investic poberou, tím kvalitnější vývoj hře dopřejí.

Jinak co se týče hratelnosti, koncept je skvělej – zaujal strašně moc hráčů. Divím se, že ještě není hra, která by přímo konkurovala (Fortnite nepočítám jako přímou konkurenci, protože se vydali trochu jinou cestou).