The Elder Scrolls: Skyrim je skvělý i na Nintendu Switch – recenze

Série The Elder Scrolls je jistě dobře známá každému RPG-afinnímu hráči napříč platformami. Poslední díl Skyrim doslova završil úspěch obou moderních předchůdců Morrowind a Oblivion a znamenal pro společnost Bethesda – mimo jiné díky neutuchající tvorbě modifikací fanoušky – obrovský komerční úspěch. Hra se po šesti letech od vydání těší takovým prodejním číslům jako leckterý titul po šesti týdnech, o čemž nakonec svědčí extrémní úspěch speciální edice z loňského roku.

Ještě než Skyrim odejde do zaslouženého důchodu, rozhodl se napsat další dvě kapitoly svého úspěšného tažení. Jednou je právě vycházející verze pro Playstation VR, tou druhou potom neméně ambiciózní verze pro konzoli Nintendo Switch. Zejména touto verzí se Skyrim pokouší zasáhnout publikum, na které dosud nedosáhl a které nemá s podobně velkými projekty takové zkušenosti jako hráči na PC, PS4 nebo Xbox One. Mohlo by to zavánět průšvihem, ale nebojte – také na Nintendu Switch je Skyrim ze všeho nejvíce pořádnou porcí poctivého role-playing dobrodružství.

Ovládání

Stejně jako v případě The Legend of Zelda: Breath of the Wild máte možnost ovládat zbraně na dálku pohybovými ovladači. To funguje lépe než by se v první moment mohlo zdát – brzy budete tuto možnost využívat zcela intuitivně. Také boj na blízko lze ovládat gesty. V tomto případě ale konzole ne vždy přesně zaregistrujete, zda zrovna chcete provést lehký nebo těžký úder. Do zámků se můžete dostávat gyro-senzorem, je to ale poněkud krkolomné. V tomto případě je klasické ovládání a jeden pro-controller lepší variantou. Také v případě, že využíváte pouze joy-cony, můžete pohybové ovládání zcela vypnout.

Grafika

Skyrim se obvykle hraje v pohledu z první osoby. Pokud ale chcete, můžete ho zaměnit za stejně dobře použitelný pohled z třetí osoby. Pokud se rozhodnete pro druhou alternativu, budete se muset smířit s přeci jen trochu zastaralými animacemi hlavní postavy. Při pohledu z vlastních očí je zase třeba se připravit na textury, které už nepatří k těm nejkrásnějším, jaké je dnes ve hrách možno spatřit. V obou případech si pak všimnete zastaralých obličejových animací a nepřesvědčivých detailů v okolí. Berte to ale všechno s rezervou: Skyrim je jako celek stále dobře vypadající hrou, které se daří vykouzlit přesně tu atmosféru, kterou potřebuje. V přenosné verzi je pak Skyrim bez nadsázky hezký, protože ta skryje leckterou nedokonalost. Pokud srovnáme verzi pro Switch s verzemi pro další platformy, potom můžeme říct, že vypadá o něco atraktivněji než původní hra z roku 2011 pro PS3 a Xbox 360, nedosahuje však grafických kvalit modernizované speciální edice z loňského roku. To je ale samozřejmě dáno hlavně výkonnostním omezením konzole Nintendo Switch.

Vydání The Elder Scrolls V: Skyrim for NS (koupit hru) je jednoznačně dobrým rozhodnutím. Pokud patříte mezi vyznavače konzolí od Nintenda a Skyrim jste na jiné platformě dosud nehráli, neexistuje pro vás v zásadě alternativa. Tohle je jedinečná možnost, jak si užít skvělé a propracované fantasy RPG s veškerým obsahem i rozšířeními. Smysl však hra dává i pro ty, kdo už Skyrim hráli jinde, ale ocení jedinečnou možnost hrát plnohodnotný Skyrim na cestách.

The Elder Scrolls: Skyrim

0

• plnohodnotný Skyrim i v přenosné podobě