Ubisoft bude vydávat méně her, chce je ale podporovat delší dobu. Potvrzuje tak důraz na službu
![](https://www.gamebro.cz/wp-content/uploads/2017/10/3-5.jpg)
Ubisoft je dalším velkým vydavatelem, který se veřejně přihlásil k následování trendu “Game as Service”, tedy pojetí her coby služby. Společnost oznámila, že v budoucnu bude vydávat méně her, ale zato je bude podporovat mnohem delší dobu než činila dosud.
Rok 2017 byl pro Ubisoft velmi úspěšný, a to zejména proto, že se dařilo osvědčeným sériím jako Assassin’s Creed nebo South Park, ale také novinkám v podobě Ghost Recon: Wildlands a For Honor. Společnost si hodně pochvalovala také výkony multiplayerové akce Rainbow Six: Siege, která sice začala docela špatně, ale autoři z ní kontinuální prací dokázali vytvořit jeden z nejhranějších titulů svého druhu. Hra přitom přináší průběžné příjmy v podobě mikrotransakcí a prodeje nového obsahu. Jde tedy zřejmě o nejúspěšnější herní službu Ubisoftu.
Sázka na jistotu
Toto pojetí se zástupcům firmy zjevně zalíbilo a chtějí ho dále rozvíjet v nových titulech. Není se čemu divit. Vývoj zcela nové hry a její uvedení na trh stojí v dnešní době obrovské prostředky a je mnohem lepší na již fungujícím titulu udržovat malý vývojářský tým, který ho dále rozvíjí.
![](https://www.gamebro.cz/wp-content/uploads/2018/02/ubisoft-600x442.jpg)
Ubisoft zveřejnil grafiku (viz obrázek), ze které je patrné, že klasické hry ve druhém roce po vydání přinášejí už jen minimální příjmy. To však neplatí o takzvaných “live games”, tedy dále podporovaných hrách, které ve druhém roce po vydání dokáží v průměru přinést polovinu příjmů z prvního roku. V řadě případů je to ale ještě více a třeba příklad Rainbow Six: Siege ukazuje, že druhý rok může být úspěšnější než ten první.
V případě drahého vývoje nového titulu navíc vždy nesete riziko, že hra propadne a nevydělá na sebe. Pokud ale tvoříte dodatečný obsah pro fungující, oblíbenou hru, máte v podstatě jistotu, že na něm vyděláte.
Komentujte