Ubisoft bude vydávat méně her, chce je ale podporovat delší dobu. Potvrzuje tak důraz na službu

Ubisoft je dalším velkým vydavatelem, který se veřejně přihlásil k následování trendu “Game as Service”, tedy pojetí her coby služby. Společnost oznámila, že v budoucnu bude vydávat méně her, ale zato je bude podporovat mnohem delší dobu než činila dosud.

Rok 2017 byl pro Ubisoft velmi úspěšný, a to zejména proto, že se dařilo osvědčeným sériím jako Assassin’s Creed nebo South Park, ale také novinkám v podobě Ghost Recon: Wildlands a For Honor. Společnost si hodně pochvalovala také výkony multiplayerové akce Rainbow Six: Siege, která sice začala docela špatně, ale autoři z ní kontinuální prací dokázali vytvořit jeden z nejhranějších titulů svého druhu. Hra přitom přináší průběžné příjmy v podobě mikrotransakcí a prodeje nového obsahu. Jde tedy zřejmě o nejúspěšnější herní službu Ubisoftu.

Sázka na jistotu

Toto pojetí se zástupcům firmy zjevně zalíbilo a chtějí ho dále rozvíjet v nových titulech. Není se čemu divit. Vývoj zcela nové hry a její uvedení na trh stojí v dnešní době obrovské prostředky a je mnohem lepší na již fungujícím titulu udržovat malý vývojářský tým, který ho dále rozvíjí.

Z pravé části grafiky Ubisoftu je jasně patrné, že tradiční hry vydělávají jen ve svém prvním roce, zato “živé hry” generují ve druhém roce svého života stále signifikantní příjmy.

Ubisoft zveřejnil grafiku (viz obrázek), ze které je patrné, že klasické hry ve druhém roce po vydání přinášejí už jen minimální příjmy. To však neplatí o takzvaných “live games”, tedy dále podporovaných hrách, které ve druhém roce po vydání dokáží v průměru přinést polovinu příjmů z prvního roku. V řadě případů je to ale ještě více a třeba příklad Rainbow Six: Siege ukazuje, že druhý rok může být úspěšnější než ten první.

V případě drahého vývoje nového titulu navíc vždy nesete riziko, že hra propadne a nevydělá na sebe. Pokud ale tvoříte dodatečný obsah pro fungující, oblíbenou hru, máte v podstatě jistotu, že na něm vyděláte.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na