World of Warcraft slaví 15. narozeniny. Stále je nesmírně úspěšný

Už je tomu neuvěřitelných 15 let, kdy se servery World of Warcraft v Severní Americe přepnuly do stavu live. Jak známo, v Evropě jsme si tehdy museli ještě pár měsíců počkat. WoW se pro už tak úspěšný Blizzard stal novým hlavním magnetem a hra zásadně ovlivnila celý žánr MMORPG.

Když se podíváme na čísla hráčů, kteří si World of Warcraft předpláceli, což už je dnes spíše anachronický model, dosáhl titul svého vrcholu za doby datadisku Wrath of the Lich King. Tehdy se WoW pyšnil více než 12 miliony platících hráčů po celém světě a do firemní kasy přinášel každý rok více než miliardu dolarů. Po vydání datadisku Cataclysm pak počty předplatitelé začaly pomalu, ale jistě padat. Datadisk Legion se pak ještě jednou postaral o překonání mety 10 milionů předplatných.

Staré dobré MMORPG má ale stále extrémní sílu, o které si jiné značky mohou nechat jen zdát. Blizzard sice už nezveřejňuje konkrétní čísla předplatitelé, ale nedávno se pochlubil novým kumulativním rekordem, o který se z velké části paradoxně postaralo znovuvydání původní, 15 let staré hry.

World of Warcraft Classic docílil ve třetím čtvrtletí roku 2019 nejvyššího nárůstu počtu předplatných za jeden kvartál, kterého WoW kdy dosáhlo. Pokud to porovnáme s historickými nárůsty, znamená to, že WoW Classic v jednom čtvrtletí muselo přilákat více než 2,5 milionu platících hráčů.

Pokud byste si ale mysleli, že Blizzard bude už s World of Warcraft těžit jen z minulosti, jste na omylu. Před pár týdny oznámil nový datadisk Shadowlands a lze očekávat, že bude paralelně rozvíjet i World of Warcraft Classic.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 2 Prumer: 5]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

1
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
David
Host
David

Nejlepší hra, jaká kdy byla vytvořena. Král MMORPG.