Microsoft se musel plácnout přes kapsu. Koupil pět vývojářských studií, aby na Xbox One konečně začaly vycházet exkluzivní hry

O tom, že má Microsoft a jeho herní konzole Xbox One problém s nedostatkem exkluzivního obsahu, už se toho napsalo hodně. Softwarový gigant tuto potíž podle všeho také identifikoval a s velkou parádou oznámil pořízení rovnou pěti vývojářských studií, které nyní spadají přímo pod centrálu v Seattlu. 

Abychom byli přesnější: ve čtyřech případech jde o koupi fungujících, dosud nezávislých studií, které tímto krokem o svou nezávislost přicházejí. Minimálně v tom smyslu, že už nebudou tvořit hry pro všechny platformy, ale pouze pro Xbox One a Windows 10. V jednom případě jde potom o založení zcela nového studia, které Microsoft plně zafinancoval.

Nové akvizice Microsoftu

  • Undead Labs: Vývojářské studio stojící za oblíbenými zombie akcemi State of Decay a State of Decay 2 s Microsoftem úzce spolupracovalo již dříve. Firmu vede Jeff Strain, který prošel například Blizzardem nebo ArenaNet.
  • Playground Games: Velmi oceňované vývojářské studio původem z Velké Británie. Stojí za oblíbenou závodní sérií Forza Horizon, jejíž čtvrtý díl Microsoft před pár dny oznámil. Studio ale velmi rychle roste a už teď pracuje na novém projektu v otevřeném světě, který nebude mít nutně závodní kořeny. Spekuluje se o velkém RPG.
  • Ninja Theory: Docela překvapení, protože toto studio si na své nezávislosti vždy zakládalo. Naposledy přineslo fantastický zážitek v podobě Hellblade: Senua’s Sacrifice, což byl titul, který ukázal, že i nezávislá studia mohou dělat vlastní tituly, jež se vyrovnají produkci velkých vydavatelů, a navíc se zaplatí. Teď o nezávislost přicházejí.
  • Compulsion Games: Kanadské vývojářské studio, které připravuje velmi ambiciózní prvotinu We Happy Few, jež zaujme především velmi originálním světem a grafickým stylem.
  • The Initiative: Toto studio zakládá pro Microsoft na zelené louce Darrell Gallagher, který předtím pracoval ve vysoké funkci v Crystal Dynamics, kde zodpovídal za sérii Tomb Raider. V novém studiu chce dát příležitost světovým talentům v tvorbě skvělých herních zážitků.
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 1 Prumer: 5]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na