Age of Empires 4 bude zřejmě oznámeno už za pár dní

Na pondělí 21. srpna si Microsoft naplánoval vysílání Age of Empires Livestreamu, ve kterém chce podle vlastního vyjádření představit “zajímavé novinky týkající se této značky”. Množí se náznaky, že by mělo jít o samotné Age of Empires 4!

Už na letošní E3 Microsoft oznámil Age of Empires: Definitive Edition. Tehdy jsme se ptali, proč tak činí zrovna teď. Aby jen vydělal další dolary na starých dobrých hrách? Nebo aby značku oživil a připravil si půdu pro její pokračování? Zdá se, že správná odpověď je nasnadě. Už před několika týdny totiž Microsoft naznačil, že na letošní veletrh Gamescom má v rukávu něco velkého. Teď do sebe začíná vše zapadat…

Také Phil Spencer, šéf Microsoftu pro Xbox, na Twitteru uvedl, že firma chystá něco, co “už dlouho nedělala”. Možná tedy nový díl strategické série, na kterou už opravdu dlouho sedá prach.

Kdo stojí za vývojem?

Původní tým, který sérii Age of Empires stvořil, už bohužel neexistuje. Ensemble Studios skončilo poté, co v roce 2009 dokončilo jinou strategii – Halo Wars.  Jednou z možností pro vývoj pokračování je londýnské studio Creative Assembly, které pro Microsoft připravilo už Halo Wars 2, tedy i v tomto ohledu navázalo na někdejší práci Ensemble a navíc má díky sérii Total War se strategickými hrami bohaté zkušenosti.

Variantou, byť méně pravděpodobnou, je studio Team Forgotten Empires, které začínalo v rámci modderské komunity a pro Age of Empires připravilo řadu skvělých kampaní a rozšíření. Microsoft již zprofesionalizované studio využil pro Age of Empires: Definitive Edition. Vývoj v gesci takových fanoušků značky by byl jistě pozitivní zprávou, osobně si ale myslím, že Microsoft jim takovou zodpovědnost nesvěří. Z pokračování bude chtít mít velkou hru, která bude perfektní i po technické stránce, na což kapacity malého studia nemusí stačit.

Rovněž spíše teoretickou možností je studio Robot Entertainment, které založil Tony Goodman spolu s dalšími bývalými zaměstnanci Ensemble Studios. Až do roku 2011 studio pro Microsoft dohlíželo na značky Halo Wars a Age of Empires. Poté se však pustilo do vlastní tvorby a připravilo například úspěšné Orcs Must Die. Následně do něj investoval čínský gigant Tencent.

Epocha pro Age of Empires 4

Další důležitou otázkou je, v jakém období nebo prostředí by se případné pokračování Age of Empires odehrávalo? Dosud se série vždy sunula směrem kupředu. Začínalo se v době kamenné, pokračovalo přes středověk a třetí díl vyústil v americké občanské válce. Pokud by Microsoft šel v této lince dál, mohl by se další díl odehrávat v 19. či 20. století, případně dokonce v moderní době. Ale chtěli by to fanoušci série? K tomu se můžete vyjádřit třeba v diskuzi.

Strategické obrození

Žánr realtime strategií neměl v posledních letech na růžích zrovna ustláno. Jakoby se po boomu začátkem nového tisíciletí do značné míry vyčerpal a neměl co dalšího nabídnout. Spousta slavných značek si dala pauzu a nezávislá studia se věnovala spíše jiným žánrům. Když už nějaká RTS vyšla, většinou to nebyla žádná pecka. V poslední době se ale – zdá se – blýská na lepší časy. Opět začínají vycházet strategie z druhé světové války (Sudden Strike 4, Blitzkrieg 3), spekuluje se o tom, že Blizzard pracuje na novém Warcraftu a nezávislí tvůrci jsou zase plní zajímavých nápadů, viz nedávno oznámený Iron Harvest. Zdá se, že pomyslné kyvadlo herního průmyslu se opět vychýlilo ve prospěch dlouho opomíjeného žánru. Teď už zbývá jen doufat, aby nové Age of Empires bylo definitivním potvrzením této teze.

Zatím se můžete podívat alespoň na trailer Age of Empires: Definitive Edition, která po vzoru Starcraft: Remastered přinese původní hru až ve 4K rozlišení.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na