Anno 1800 oznámeno – zpátky do minulosti! – mega preview

Jízda nekončí! Po včerejším spektakulárním oznámení Age of Empires 4 se dočkali i fanoušci budovatelských strategií. K dvacetiletému výročí série chce sedmé Anno navázat na historické kořeny, ale přesto si ponechat silné stránky kontroverzního sci-fi předchůdce.

Anno 1800 se bude odehrávat v období průmyslové revoluce, což je pro budovatelskou strategii skvělé období a ostatně fanoušci se ho už nějakou dobu dožadovali. Hra je ještě v relativně rané fázi vývoje a s vydáním se počítá až v zimě 2018. Na hře pracuje studio Blue Byte pod patronátem Ubisoftu.

Co vás v Anno 1800 čeká?

  • Multiplayerový mód.
  • Nákladně inscenovaná příběhová kampaň.
  • Konkurující si AI nepřátelé.
  • Náhodně generované ostrovní světy
  • Vojenské potyčky v domovském regionu.
  • Výrobní řetězce s graficky viditelným transportem zboží.
  • Obchodní cesty mezi ostrovy.
  • Rozšiřitelné přístavy.
  • Monumentální stavby.
  • Systém diplomacie.
  • Náhodné události a katastrofy.

Trailer Anno 1800

Něco se nepovedlo

Autoři dávají jasně najevo, že dobře vědí, co se v kontroverzně přijatém Anno 2205 nepovedlo. “Problém nebyly elementy, které ve hře byly,” říká kreativní ředitel vývoje Dirk Riegert. “Ale ty, které ve hře nebyly”. Stejné chyby už v Anno 1800 opakovat nechtějí. Zpráva je jasná: sedmé Anno bude kompletní budovatelskou strategií, na které bude v komunitě panovat shoda.

Zjevným rozdílem oproti předchozímu dílu je samotné ukotvení hry. Namísto sci-fi prostředí, které samo o sobě vzbuzovalo negativní ohlas, se série vrací k historickému pojetí, ze kterého vzešla. Přitom dobu industriální revoluce měli autoři už nějakou dobu napsanou na lístečku na lednici. Už nějakou dobu to byl jejich favorit, ale nakonec se rozhodli pro budoucnost. Nyní ale už nastala ta správná chvíle lísteček z lednice sloupnout a pustit se do práce.

Průmyslová revoluce se pro Anno jeví jako ideální volba. Na jedné straně se do hry mohou vrátit v Anno 2205 chybějící elementy klasické budovatelské strategie střihu Anno 1602 a Anno 1404. Na druhé straně bude možné zachovat to dobré, co předchůdce z budoucnosti přinesl – a že toho nebylo zase tak málo.

Monumenty jsou zpět

Rok 1800 ostatně pouze rámuje začátek herní partie, která se pak rozvíjí přes celé století. V tomto případě to umožní velké herní i grafické změny v průběhu hraní, které v Anno 2205 možné nebyly. Tentokrát začnete se statky a klasickým zemědělstvím a zažijete následně mohutný příchod industrializace. Ve hře nebude chybět pracovní hnutí (stávky), koloniální obchod a imperialismus.

Spolu s 19. stoletím se do hry vrátí staré dobré klasiky známé z předchozích dílů Anno. Mimo jiné dřevorubci a pily, stejně jako triumvirát výroby chleba sestávající z farmy, mlýna a pekaře. Pryč jsou tedy časy futuristických a abstraktních výrobních řetězců z Anno 2205, ze kterých vzešly kvantové počítače a neuroimplantáty.

Co však zůstane z předchůdce zachováno, to jsou rozměry plánování a výstavby. Důsledky industrializace se promítnou i do samotného zemědělství. Obilné a bramborové farmy už nebudou mít pár políček, ale hned několik desítek. Vrátí se naopak monumentální stavby. Tyto obzvlášť náročné a několikastupňové projekty by měly motivovat hlavně při hraní pozdějších fází, takzvaného endgame.

Co bude s železnicí?

V Anno 1800 bude opět simulován každý výrobní a přepravní krok. Obilí se tak musí dostat nejprve do mlýna, mouka k pekaři a následně hotový chléb na sklad. Teprve pak vám bude připsána jednotka základní potravy. Transportní cesty a efektivně naplánované výrobní řetězce tak znovu získají na důležitosti.

To samé platí o obchodu. Zatímco v Anno 2205 bylo vše dosti abstraktní, v sedmém díle se opět můžete těšit na nakládání lodí, které pak můžete manuálně navigovat k určenému cíli. S pomocí obchodních cest je můžete do posledního detailu samozřejmě také automatizovat.

Velkou otázkou zatím zůstává, jak funkci bude hrát železnice. Detaily v tomto směru Blue Byte zatím tají. Těžko si však bez ní 19. století představit. Předpokládám však, že bude sloužit ke spojení skladišť, což do hry přinese slušnou logistickou výzvu.

Umělá inteligence, diplomacie a armáda

Ale moment, s kým vlastně budeme obchodovat? Jistě, v Anno 1800 se vrací konkurenční boj s kontrahenty řízenými umělou inteligencí. Ti budou obývat stejný ostrovní svět a bude s nimi možné obchodovat nebo bojovat. Přestože bude Anno 1800 možné projít v nejlepší tradici série zcela mírumilovně, kdo bude chtít, může přitvrdit muziku. Jak budou bitvy probíhat chtějí autoři upřesnit až později. Už teď ale prozradili, že boje nebudou jako v Anno 2205 přeneseny do speciálních zón, ale budou probíhat přímo v domovském regionu. Kdo zaútočí, bude tedy muset počítat i s protiútoky.

Blue Byte slibuje propracovaný systém diplomacie, stejně jako velmi specifické AI charaktery. Například takový Carl Leonard von Malching si nedokáže odpustit škodolibý komentář, když se zrovna potýkáme s povstáním dělníků. Každý z hráčů má svou vlastní agendu a reaguje odlišně na naše akce.

V případě herních módů bude Anno 1800 psát historii série. Poprvé totiž bude už v originální hře k dispozici volně konfigurovatelná nekonečná partie, stejně jako příběhová kampaň a plnohodnotný multiplayerový mód. V předchůdcích byl vždy jeden z módů dodělán až v přídavku nebo chyběl úplně.

Pro kampaň chystají autoři výrazně lepší inscenaci než v předchozím díle. Zažijete tak zajímavé naskriptované situace, které v nekonečné hře budou chybět. Těšit se můžete také na neherní sekvence.

Světlé zítřky

Po rozporuplně přijatém Anno 2205 to se slavnou budovatelskou sérií vypadalo všelijak. Ubisoft jí však i nadále věří. Osobně si také myslím, že Anno ještě neřeklo poslední slovo a je velmi pravděpodobné, že v industriální revoluci chytne druhý dech.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na