Cyberpunk 2077 – veškeré informace pohromadě

Málokterý z připravovaných herních projektů je tak obestřen tajemstvím jako Cyberpunk 2077. Přestože už je to nějaký ten rok, co CD Projekt Red vzbudil mezi hráčstvem velká očekávání oznámením tohoto mamutího projektu, vypadá to, že si na něj ještě dalších pár let počkáme. Hra má sice vyjít v roce 2019, ale vývojáři už se nechali slyšet, že pokud bude třeba, protáhnou si vývoj klidně až do roku 2021. Tak snad to neskončí rokem v názvu hry.

Tvůrce předlohy spolupracuje

Cyberpunk 2077 využívá scénáře pen&paper hry Cyberpunk 2020 z roku 1988, která momentálně existuje už ve třech edicích. V případě bojového systému se autoři drží předlohy, stejně jako v rozmanitosti charakterů. Celkem si můžete vybírat z deseti různých rolí, mezi nimiž nechybí zajímavé postavičky jako novinář, policista nebo hacker. Autor předlohy Mike Pondsmith s polskými vývojáři úzce spolupracuje, takže by měla být zaručena maximální autenticita zážitku. Mimochodem, Pondsmith prozradil, že se na něj v průběhu let obrátila řada vývojářských studií a vydavatelských domů. Žádnému z nich ale licenci neposkytl, protože údajně chtěli až příliš mnoho změn oproti papírovému originálu. CD Projekt se tedy evidentně zavázal, že bude předloze věrný. Na druhou stranu se může těšit z velké podpory jejího autora, což je velký rozdíl oproti Zaklínačovi, kdy se Andrzej Sapkowski držel od herní předlohy daleko.

Cyberpunk 2077 se odehrává v Night City, fiktivním městě kdesi ve státě Kalifornie. Žije zde pět milionů lidí v high-tech mrakodrapech, ale také polorozpadlých čtvrtích, kde je na denním pořádku brutální kriminalita. Pobočky tu mají globální megakoncerny a mnoho lidí si do svého těla nechala augmentovat implantáty – stejně jako v Deus Ex: Mankind Divided. V univerzu Cyberpunku takto vylepšené lidi ale čas od času chytí amok. To když se vlivem poruchy operačního systému nůž v ruce nebo integrovaný kanón rozhodne žít vlastním životem. Ostatně, první trailer ukázal, jak při takové události přijde spousta lidí o život.

Na příští generaci konzolí

CD Projekt chystá evidentně něco velkého, protože takřka veškeré informace opravdu dobře tají a obává se jakýchkoliv leaků. Obzvlášť málo víme o tom, jak se Cyberpunk 2077 bude vlastně hrát. Jisté je jen to, že si na začátku vyberete roli, vytvoříte charakter a v průběhu hraní budete do své party verbovat další postavy. Boje mají stavět na taktických možnostech předlohy. Zda však zůstanou tahové nebo budou probíhat v reálném čase, jak by si dnešní doba žádala, zatím netušíme. S velkou pravděpodobností narazíme na létající vehikly, které budeme moct ovládat. Aby toho nebylo málo, v plánu jsou podle všeho také roboty a vozidla.

Cyberpunk 2077 bude na každý pád RPG s otevřeným světem zaměřené na singleplayerovou linii s nelineárním příběhem. Vedle velkého města, ve kterém se bude možné svobodně pohybovat, by hra měla nabídnout také několik multiplayerových prvků, byť budou nejspíše na vedlejší koleji. Může jít o PvP souboje, kooperativní mód, ale třeba jen online žebříčky – zatím toho ani v tomto ohledu moc nevíme.

Vydání se zdá být v nedohlednu, jak už bylo řečeno, autoři si dávají na čas a nikam nespěchají. Pro kvalitu hry je to jednoznačně dobře – málokdy mají tvůrci takový prostor plnit své vize. Na druhou stranu je čekání opravdu úmorné. Je dokonce pravděpodobné, že hra nestihne (primárně) vyjít na současné generaci konzolí, ale zahrají si ji až majitelé Playstation 5 a dalšího Xboxu. PC hráči se bát nemusí, tedy za předpokladu, že budou mít patřičně nabušenou mašinu.

Úspěch a pokračování takřka zaručeny

Je jasné, že CD Projekt vkládá do Cyberpunku 2077 obrovská očekávání – jinak by s ním netrávil tolik času. Vývoj prvního dílu bude chtít náležitě zúročit následnými pokračování, která už by mohla vycházet v kratších časových periodách. Mike Pondsmith ostatně prozradil, že Poláci na pokračování mají licenci.

Na Cyberpunku pracuje více vývojářů, než tomu kdy bylo u Zaklínače 3, což byla obří hra. Tým čítá přibližně 600 lidí, mezi nimiž nechybí ani skladatel Marcin Przybylowics, který se podobně jako u posledního Zaklínače postará o fantastický soundtrack.

Tvůrci počítají s vyššími prodeji než u Zaklínače 3. Slibné je především špinavé sci-fi prostředí, které má potenciál přilákat větší množství hráčů než fantasy. Nezbývá než si přát, aby to tak opravdu dopadlo. Kromě Star Citizenu totiž momentálně není v přípravě žádný podobně velkolepý a slibný titul.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na