Podezřelá chyba v malém přídavku pro Kingdom Come: Deliverance je konečně opravena. Co na tom trvalo týden?

Je zvláštní, v jaké podobě si dnes herní tvůrci dovolí vypustit své hry na trh. Jakoby hřešili na to, že je díky digitální distribuci mohou snadno opravit až poté, co hru prodají hráčům. Jako v případě přídavku The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství Jana Ptáčka) pro český RPG hit Kingdom Come: Deliverance.

Když se přídavek objevil na Steamu, strhla se obrovská vlna kritiky těch, kdo si ho za 10 EUR koupili. Za tuto částku totiž autoři nabídli zábavu na pouhé dvě hodiny, navíc nepříliš povedenou. Když už se dělá DLC s novým příběhovým obsahem, měl by tento alespoň dosahovat kvalit původní hry, ne-li je převyšovat. To se v případě Milostných dobrodružství Jana Ptáčka nestalo.

Rozhořčení hráčů bylo skutečně obrovské. Jejich hodnocení druhého přídavku Kingdom Come: Deliverance se k dnešnímu dni zastavilo na žalostných 23 %. To je číslo, které sklízí jen ten největší odpad, který se na této platformě objeví a zároveň velmi nemilá vizitka pro pražské studio Warhorse.

To po obřím “shitstormu” nakonec vyrukovalo s vysvětlením, že rozšíření obsahuje chybu, která znemožňuje hráčům dostat se k další části obsahu. Tím autoři v podstatě přiznali, že se s otestováním DLC nikdo neobtěžoval a že si z hráčů udělali platící betatestery.

Na internetu koluje také další vysvětlení (nebo spíše konspirace), které vychází z toho, že takové chyby, která se projevila u všech hráčů, by si někdo z vývojářského týmu přeci jen musel všimnout. Podle této hypotézy byla chyba pouze výmluvou a Warhorse po negativních ohlasech hráčů do přídavku obsah prostě dodělali. To by také vysvětlovalo, proč vydání “opravy” trvalo více než týden.

A teď – které vysvětlení je vlastně lepší?

Související články

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

12 Komentáře zapnuto "Podezřelá chyba v malém přídavku pro Kingdom Come: Deliverance je konečně opravena. Co na tom trvalo týden?"

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Mike
Host

Souhlasim – v tomhle nam Warhorse pekne lzou. Podle me to kluci extreme odflaknuli (jako ostatne skoro celou hru) a jakmile se ukazalo ze jim to lidi nezerou, zacali honem rychle dodelavat dalsi obsah… Hledat bug dele nez tyden je groteska. Ale at to bylo jakkoliv, zaslouzilo by cele Warhorse za tohle narezat.

Qecko
Host

arny: Chyby se prostě občas stávají. (Vlastně poměrně často.) Vem si třeba WoW od Blizzardu, jen si projdi youtube kolik videí s různými bugy ve té hře existuje.
A věř tomu, že nejsou jediní komu se takové věci daří produkovat.

Zkrátka pokud tě hra baví, tak ji drobné mouchy odpustíš. (V tomto případě teda zrovna masařku.:-D)

karel
Host

Zajimalo by me, ktere DLC prevysovalo puvodni hru.

dan
Host

Zaklínač 3, příběhem stopro .)

arny
Host

Říkat tohle o hře, která byla velmi, velmi zabugovaná a nešla bez patche ani dohrát, že za to vlastně programátor při vytváření dlc nemohl a mohla to být jen nešťastná shoda okolností.
Bohužel to nikoho nezajímá.
A že neměli dost testerů, nebo peněz, či se jim ty chyby při testování nenaskytly, jak řekl Vávra, to je taky možné, ale tohle řeší všechny hry, nebo je ta hra něčím výjimečná, pakliže to prostě museli vydat v takovém stavu.
Každý si obrázek udělá, čím to asi bylo a nemusí ani nic číst.

Petr.J.
Host

Problém nastal tím,že Bakala se domníval,že se v jeho studiu flákaj,tak je donutil něco na rychlo vydat 🙂 🙂 Lidi s Warhorse jsou v tom nevině,měly bychom je litovat a kupovat více jejich her aby je měl s čeho chudý Bakala zaplatit. 🙂

v_wagner
Host
Takové chyby se obvykle při testování odchytí, pokud ji ovšem nějaká drobná oprava nezanesla na poslední chvíli, kdy už se vše zdálo otestované. Jako programátor jsem to už párkrát zažil – všechno funguje jak má, jen tady by to chtělo doplnit drobnou podmínečku. A bum – nepovedlo se, začne to padat, nebo to najednou nevysvětlitelně dělá něco uplně jiného než člověk chtěl. I když se taková věc může snadno najít a od dlaně má člověk co to způsobil jistě na čele červenej flek jak to mlasklo, tak vypustit okamžitě opravu aniž by se to celé pořádně a důkladně znovu otestovalo… Číst vice »
arny
Host

Tak to je dobrá výmluva, chápu to, všechna čest vývojářům, když už se na tom dlc nadřel aby ho dodělal tak už ho nebude přece testovat, a je mu u zádele jak to dopadne.

Qecko
Host
Jakožto programátor musím podotknout, že autor článku má velmi zkreslené představy o programování. Týden na opravu závažné chyby mi přijde jako poměrně rozumný čas. A pokud by se musel obsah dodělávat, tak stihnout to během týdne je prakticky nemožné. (Resp. ne v podobě, po které by jim nevynadali, že to je stále odpad.) Na druhou stranu, vzhledem k závažné chybě je opravdu na pováženou, proč to při testování neobjevili. A pravděpodobně došlo k obrovskému pochybení při testování. (Na druhou stranu je vcelku chápu, člověk programuje xy hodin a aby vše zkontroloval, tak by potřeboval zhruba stejné množství času navíc. Což… Číst vice »
bobeczech
Host

@Qecko: Kde se pod to mohu podepsat?

Jakub
Host

Navíc, oni se v tom studiu neflákaj a nečekaj, co bude potřeba opravovat. Něco mi řiká, že sou sakra busy pracujíc na těch zbylých DLC a to ani nemluvím o pokračování hlavní hry… Zvlášť dyž sou pod palcem někoho jako je Bakala, ty musej mít šibeniční deadliney.

Funboy
Host

Dobrá konspirace 😀

TOPlist