Proč nebudou v Cyberpunku 2077 mikrotransakce?
O tom, že necitlivě implementované mikrotransakce do hry mohou vyústit v nepříjemný zážitek z hraní, případně velmi negativní recenze, se naposledy přesvědčila společnost Ubisoft, když vydala Ghost Recon Breakpoint, který je možnostmi nakoupit si věci za skutečné peníze doslova prošpikovaný. Zdá se, že tvůrci velkých her jsou nepoučitelní a že si na jejich praktiky budeme muset zvyknout. Přesto však stále existují takoví, kterým jde kromě výdělku také o kvalitní hráčský zážitek a mají za to, že jeho poskytnutí se jim v konečném důsledku vyplatí. Jako polské vývojářské studio CD Projekt RED, které mikrotransakce pro svůj chystaný hit Cyberpunk 2077 už před časem odmítlo. Vedoucí studia John Mamais nyní prozradil důvody tohoto kroku.
“Domnívám se, že je špatný nápad zařadit mikrotransakce hned po vydání hry. Vypadá to sice jako vysoce výnosná záležitosti. Z tohoto pohledu jde o obtížné rozhodnutí člověka zodpovědného za obchodní aspekt hry. Ale když je každý nenávidí, proč bychom to měli dělat a ztratit tak ze zřetele blaho zákazníků?,” ptá se John Mamais.
CD Projekt RED si je evidentně vědom toho, že by zařazením mikrotransakcí do Cyberpunku 2077 mohl hráče naštvat, což by se mu v konečném důsledku nemuselo vyplatit. Ostatně, peníze dokáže vydělat i jinak. Právě toto studio je skvělým příkladem toho, že pokud vytvoříte skvělou hru – jako například Zaklínač 3 – můžete ji dobře prodávat dlouhé roky po vydání.
Cyberpunk 2077 vychází 20. dubna 2020 pro PC, Playstation 4, Xbox One a Google Stadia.
Komentujte