Tajuplné akční RPG Generation Zero se zařadilo mezi nejzajímavější chystané hry současnosti – první dojmy

Avalanche Studios si vydobylo v herním průmyslu velmi dobrou pověst sérií Just Cause a videoherním zpracováním snímku Mad Max. V podstatě platí za experty na chaotické hry v otevřeném světě hrané z pohledu třetí osoby. To Švédové potvrzují i tím, že aktuálně pracují na Just Cause 4 a ve spolupráci s id Software také na podobně šíleném Rage 2.

Stockholmské studio má ale širší ambice. Chystá se je prokázat nečekaně oznámeným titulem Generation Zero, což není nic menšího než akční RPG v otevřeném světě, ale tentokrát hratelné z pohledu první osoby, mimo jiné kompletně v kooperaci a navíc o poznání vážnější než předchozí produkce studia. Odehrává se ve Švédsku roku 1989, kde budete bojovat proti mocným robotickým bytostem. Na E3 2018 jsme se o Generation Zero dozvěděli více.

Ve dvou se to lépe táhne

V Generation Zero převezmete roli mladíka, který se jednoho dne vrátí z výletu na lodi a zjistí nemilou skutečnost, a sice, že všichni lidé někam zmizeli. Namísto toho jsou švédské lesy a vesnice prohledávány agresivními a ozbrojenými stroji. Vaším cílem pochopitelně není nic menšího než zjistit, co se tady stalo. Můžete si přitom zvolit, zda na to půjdete sami nebo si přizvete kamaráda do kooperace, což funguje jednoduchým způsobem, kdy se dotyčný může do hry kdykoliv přihlásit a zase odejít. V herním světě budete hledat nápovědy, které vás pošlou na místa, kde najdete více informací nebo nějaké užitečné předměty. Postupem času začnete celé mystérium rozplétat. Pakliže na určitém místě najdete dvě stopy, můžete se s parťákem dokonce rozdělit, abyste se k cíli dostali rychleji. Generation Zero nebude hráče nijak omezovat.

Důležitou součástí Generation Zero jsou RPG prvky. Svou postavu můžete rozvíjet, a to standardně tak, že budete postupovat na vyšší a vyšší úrovně. Stejně tak vaše oblečení není jen kosmetického rázu, který však má hrát důležitou roli, ale bude mít také odlišné hodnoty. Hra se nevyhne ani v současnosti oblíbeným survivalovým elementům. Proto se vyplatí prohledávat prázdné domy a vozidla – co kdyby se v nich ukrývaly cenné suroviny pro výrobu předmětů nebo munice? Připravte se na atmosféru, kdy je třeba využít skutečně všeho, abyste proti robotické hrozbě měli nějakou šanci.

Přirozené využívání zdrojů

Především byste ale měli prohledávat zničené nepřátelské stroje, protože ty v sobě mají prakticky vždy užitečné materiály. Z většiny robotických schránek lze vyrábět munici a některé obsahují i další užitečné věci. V prezentaci bylo například k vidění využití zkušeností k pořízení schopnosti, jež umožní rozpoznat jednotlivé komponenty a tím mimo jiné slabé stránky toho kterého stroje. Potom si hrdina v jedné z vesnic vyhlédne robota s termokamerou. Nemůže se k němu sice přiblížit jako k jiným strojům, ale po pár dobře mířených ranách odstřelovačkou leží nepřítel na zemi. Pak už nezbývá než se zmocnit termovize a s trochou následných úprav ji začít používat pro vlastní potřeby. Skutečně efektní!

Zatím působí Generation Zero ze všeho nejvíce jako kombinace Horizon: Zero Dawn a Far Cry 5, a to ve velmi zajímavém prostředí a se speciální strukturou vyprávění zahrnující sbírání nápověd. Kromě toho jsou textury už v prezentované alfaverzi velmi ostré a světelné efekty vypadají skvěle. Na čem však ještě Avalanche Studios musí zapracovat, to jsou animace. Ty robotické jsou v pořádku, ale parťáci v kooperaci se zatím pohybují hodně trhaně. Ani umělá inteligence nepřátel zatím nefungovala tak, jak bychom si představovali. Ale to jsou věci, které mají tvůrci ještě, vzhledem k vydání v roce 2019, čas vychytat.

Shrnutí

Musím říct, že na mě Generation Zero opravdu zapůsobilo a hru jsem si zařadil nejen na seznam černých koňů, tedy her, které mohou jen překvapit, ale i na osobní seznam nejočekávanějších titulů. Avalanche Studios už mnohokrát dokázali, že skvěle zvládají řemeslo a že umí vytvořit zábavnou hru. Teď k tomu ještě přidávají skutečně atraktivní zasazení, které Generation Zero výrazně odlišuje od ostatní herní produkce. Otevřený svět už teď působí obrovský dojmem a navíc velmi organicky, a přestože nic z toho není zárukou vynikající hry, něco nám říká, že tohle nebude vůbec špatné.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Redaktor a hlavní recenzent serveru Gamebro.cz. Jinak vášnivý sběratel starých herních konzolí a her.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na