Dying Light 2 slibuje otevřený svět měnící se podle vašich rozhodnutí a skvělý příběh – první dojmy a záběry z hraní

Svět, jak ho známe, už neexistuje. Civilizace zkolabovala a lidstvo se nachází v takzvaném moderním středověku, jak to nazývá vývojářské studio Techland. Patnáct let poté, co lidé prohráli válku proti Infikovaným, se hrstka přeživších pokouší znovu vybudovat společnost. V Dying Light 2 přitom zažijete velmi rozvětvený příběh, který překvapivě napsal Chris Avellone. Nejde o nikoho menšího než scénáristu takových titulů jako Baldur’s Gate, Planescape Torment a Fallout.

Autoři popisují Dying Light 2 jako „narativní sandbox“. Hráč bude rozhodovat o osudu rozpadající se metropole. Rozhodnutí a jejich důsledky jsou centrálním prvkem hry, jak nám autoři prozradili na prezentaci v rámci E3 2018. Demoverze, jež je situována poměrně blízko k začátku hry, ukazuje protagonistu, který zrovna přišel do města, jež hře slouží jako kulisa. Vzhledem k tomu, že chce být zadobře s frakcí Peacekeeper, vydá se hledat ztraceného vyslance této frakce, který měl za úkol prozkoumat vodní věž, ale zmizel.

Průchod atraktivním městem

Pomocí parkourových pohybů, které docela dost připomínají Mirror’s Edge, se propracováváme ulicemi ke svému cíli. Díky tomu, že zrovna panuje den, potkáte jen malé množství Infikovaných, kteří nepředstavují žádnou velkou překážku. To už jsou horší lidští nepřátelé. Abyste se vyhnuli skupině banditů, vstoupíte do budovy, takzvané „Dark Place“. Na těchto místech se Infikovaní skrývají v průběhu dne, a proto je obzvlášť nebezpečné do nich vůbec vstupovat.

Tento manévr nakonec vychází, ale krátce na to se stejně musíme se skupinou gangsterů střetnout. Ta zrovna rabuje obchod, který si předtím otevřela pomocí UV paprsků. V následném boji jde o to, vyhnout se nepřátelským útokům a rozdat co nejvíce dobrých úderů. Ale když nepřátelé povolají posily, mezi nimiž se objeví mimo jiné lukostřelci, nezbývá než vzít nohy na ramena a utéct.

Po zdařilém úprku a dalším průchodu městem se v ukázce Dying Light 2 dostáváme k vodní věži. Po ztraceném zvědovi ale nenacházíme žádnou stopu, a tak nezbývá, než se vyšplhat na vrchol věže. To probíhá formou jakési parcourové hádanky. Při ní se jako obzvlášť důležitá ukazuje výdrž herního charakteru. Ručkuje a přeskakuje z jednoho bodu na druhý, což neustále spotřebovává výdrž. Teprve ve chvíli, kdy jste opět na pevné zemi. Abyste se vyhnuli pádům, chce to uvážlivý postup.

Jakmile se dostanete na vrchol vodní věže, jako první vás praští do očí fantastický výhled. Engine Dying Light 2 na vaší obrazovce vykouzlí skutečně úžasný rozhled ve velkém detailu. Na místě ale nejsme proto, abychom obdivovali scenérie. Jdeme tedy do nitra věže, kde už čekají dvě podezřelé postavy. Ti se nenechávají příliš nutit a přiznávají, že vyslance frakce Peacekeeper za jeho nápady k využití vodní věže poslali proletět se z okna.

Zásadní rozhodnutí mění ráz světa

V rozhovoru se vám otevřou různé možnosti, které kromě nových informací přinesou i reálné dopady na další průběh hry. Můžete se držet plánu Peacekeeperů nebo se naopak přidat na stranu obou vrahů zvěda. V prvním případě dojde pochopitelně na boj, při kterém jsme v prezentaci viděli brutální finishery, stejně jako spektakulární parcourové útoky.

Autoři Dying Light 2 nám pak ukázali dopady rozhodnutí, které se projeví o několik herních týdnů později. V případě, že se rozhodnete pomoci Peacekeeperům, uvidíte v ulicích pochodovat jednotky této frakce. Také vizuálně se nástup mírové skupiny projeví na obrazu města. Prostřednictvím zajištění přístupu k vodní věži je nyní k dispozici dostatek vody pro všechny. Hráči profitují z bezplatné vody, která jim pomůže v regeneraci. Na druhé straně ale Peacekeepeři vládnou tvrdou rukou a obyvatelstvo docela utlačují.

Na závěr prezentace nám tvůrci Dying Light 2 ukázali také to, co by se stalo, kdyby se hrdina rozhodl proti mírotvůrcům. Civilisté v takovém případě trpí žízní a město vypadá o poznání zpustleji. Obě existence z vodní věže prodávají vodu za velké peníze a na tomto obchodu pěkně bohatnou. V okolí pak uvidíte kupříkladu černý trh. Samotný hráč ale nepřichází zkrátka, protože z prodeje vody získává trvalý příjem.

Hráčská rozhodnutí povedou k tomu, že každý hráč se bude nakonec pohybovat v trochu jiném městě. Možností je opravdu mnoho, ale vtip je v tom, že dopředu není jasné, které z nich povedou k úspěchu, potažmo přežití města. V tomto vidíme opravdu značnou přidanou hodnotu Dying Light 2, která se navíc nejeví býti pouhým planým příslibem, ale fungující vlastností hry, jak jsme se mohli přesvědčit v prezentaci. Kdo by navíc chtěl, může si Dying Light 2 zahrát také v kooperaci – maximum jsou čtyři hráči.

Shrnutí

Dying Light 2 patří jednoznačně k jednomu z největších a nejpříjemnějších překvapení veletrhu E3 2018. Hra vypadá nesmírně dobře a zajímavě. Nabízí atraktivní herní prvky v podobě parcourových elementů a dynamického boje, ale zároveň také velký otevřený svět, který můžete měnit svými rozhodnutími. A k tomu si připočítejte tak schopného vypravěče, jakým Chris Avellone dozajista je, navíc ve spolupráci s řadou scénáristů Zaklínače 3, a vyjde vám hodně atraktivní koktejl. Jen doufejme, že příběh v otevřeném světě nezanikne a dostane náležitý prostor.

Dying Light 2 – záběry z hraní

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 1 Prumer: 5]

Redaktor a hlavní recenzent serveru Gamebro.cz. Jinak vášnivý sběratel starých herních konzolí a her.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na