Vampyr za první měsíc prodal 450 tisíc kopií. Je to hodně nebo málo?

Úspěšnost her je velmi relativní veličinou. Zatímco opravdu velkých a nákladných projektů se musí prodat vyšší jednotky milionů, aby s nimi jejich vydavatelé byli spokojeni, u menších her mohou stačit nižší stovky tisíc a už je to považováno za obří úspěch.

Ale jak jsou hodnoceny prodeje kombinace akce a RPG Vampyr, tedy hry, která se tváří jako vysokorozpočtová, ale přeci jen jsou na ní znát nutné kompromisy, které dokazují, že rozpočet vývoje nebyl bezbřehý. Vývojářské studio Dontnod se pochlubilo prodeji za první měsíc, které se vyšplhaly na 450 tisíc kusů. To není vůbec špatné, vzhledem k tomu, že náklady na vývoj a marketing činily 10 až 15 milionů dolarů. Tvůrci uvedli, že se hra zaplatí při půlmilionu prodaných kopií. Toho už se pravděpodobně podařilo dosáhnout, protože čísla z trhu mají vždy určité zpoždění. Prodeje nad toto číslo už jsou jen příjemným bonusem, který talentovaným vývojářům pomůže realizovat další projekty.

Vampyr je z pohledu rozpočtu a komerčního úspěchu podobným případem jako české Kingdom Come: Deliverance. Projekt Dana Vávry se ale prodával ještě o něco lépe a za první měsíc zaznamenal kolem milionu prodaných kusů. Pak už ale dynamika prodejů rychle klesala. Na zaplacení hry ale rovněž stačilo přibližně 500 tisíc prodaných kusů.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Redaktor a hlavní recenzent serveru Gamebro.cz. Jinak vášnivý sběratel starých herních konzolí a her.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na