Epic Store zaplatil 250 milionů za exkluzivitu akce Control

To, že vývojáři nepřecházejí na distribuční platformu Epic Games Store zdarma, ale že jsou motivováni pořádnými balíky peněz, už nějakou dobu víme. Ovšem znovu a znovu nás nepřestávají překvapovat sumy, jež Epic Games za exkluzivity platí a jež někdy uniknou na veřejnost. Tak jako se tomu stalo v případě zajímavé akce Control od vývojářského studia Remedy Entertainment.

Kdo z vás to má?

Za exkluzivní šíření Control prostřednictvím obchodu Epic Games Store zaplatila společnost Epic Games neuvěřitelných 10,45 milionu dolarů, což je v přepočtu necelých 250 milionů korun. Vyplývá to ze zprávy veřejně obchodované společnosti Digital Bros., jež je mateřskou společností vydavatele hry – 505 Games. Dodejme, že celá exkluzivita se týká pouze PC. Hra vychází také pro Playstation 4 a Xbox One.

Vzhledem k tomu, že Control není typickým AAA titulem, ale navzdory skvělému vizuálnímu provedení rozpočtově spíše menší projekt, je docela možné, že se investice do něj vložená z velké části vrátila už jen touto dohodou o exkluzivitě. Což je pro tvůrce podle všeho dobrá zpráva, protože se nezdá, že by se Control prodával jako po másle. Naopak zaznívají hlasy, že očekávání co se týče prodejů pravděpodobně nenaplní. Než by přitom hra vydělala sumu, kterou vydavatel získal v podstatě “zadarmo”, musela by při ceně 60 dolarů a započtených provizích prodat 200 až 250 tisíc kusů.

Tip na článek:  Epic Store zaplatil za exkluzivitu strategie Phoenix Point 50 milionů. Hra je tak v černých číslech už před vydáním

Kam až se to vyšplhá?

Nabízí se tak otázka, zda v tomto případě Epic Games přeci jen nepřestřelil. Vynaložená suma je skutečně obrovská a ospravedlnily by ji pouze vysoké očekávané prodeje, které Control při nejlepší vůli šlo těžko předem přisoudit. Asi bychom se tolik nedivili, kdyby Epic dal tuto částku za exkluzivitu Cyberpunku 2077, ale v tomto případě se to zdá být jako trochu neprozřetelné rozhodnutí.

Na druhé straně jde také o důkaz, jak moc Epic Games vlastní platformě věří. Ostatně, pokud by se mu podařilo vybudovat regulérní konkurenci pro Steam, zřejmě by v konečném důsledku netratil. Nyní si navíc obchod může dovolit dotovat z obřích příjmů, jež mu generuje Fortnite.

Tip na článek:  Exkluzivity jsou jediným způsobem, jak porazit Steam. Šéf Epic Games vysvětluje strategii svého obchodu

Tvůrci mají přitom hned několik důvodů, proč vyměnit Steam právě za Epic Games Store. Kromě bonusů za exkluzivitu to je především výrazně nižší provize, kterou si Epic účtuje za každý prodej. Problémem Steamu je dále fakt, že se na něm objevuje obrovské množství odpadu a tvůrci kvalitních titulů nechtějí vidět své hry vedle bizarních hříček, jež navíc zabírají marketingově využitelný prostor.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 2 Prumer: 3]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na