Nikdo nekupuje mou hru, stýská si autor. Za vývoj utratil 3 miliony a nevydělal vůbec nic

V zajímavém bilančním textu se herní vývojář Johnemann Nordhagen ohlíží za tvorbou a (ne)úspěchem svého titulu Where the Water Tastes Like Wine. Jde o nepříliš známou adventuru, která Nordhagena přišla skutečně draho.

Přestože neuvádí přesná prodejní čísla, píše, že hra nenašla ani tolik kupců jako má sledujících uživatelů na Twitteru, tedy přibližně 4500. Stěžuje si, že proto na hře, která ho stála 140 000 dolarů, tedy při současném kurzu 2,9 milionu korun, nevydělal vůbec nic. Nordhagen se přitom výraznou měrou podílel na hře Gone Home, které se prodaly miliony. Zřejmě si myslel, že se svým projektem dosáhne podobného úspěchu a nebude se muset s nikým dělit.

Dobře hodnocená ambiciózní hra

Ke cti vývojáře slouží to, že chybu hledá především u sebe. Ačkoliv má zkušenosti s tvorbou her, velké mezery se ukázaly v jeho znalostech marketingu a organizace. Přesto ho však překvapilo, jak špatně se Where the Water Tastes Like Wine na Steamu a GOGu prodávala. Přitom se hra dočkala pozitivních recenzí.

Where the Water Tastes Like Wine nezachránilo ani netradiční vizuální zpracování.

Na nezávislý titul je Where the Water Tastes Like Wine koncipován poměrně velkoryse. Jde o svého druhu chodící simulátor velké hospodářské krize ve 30. letech 20. století, na kterém se svými texty podílela řada světoznámých autorů. Jednu z postav namluvil dokonce slavný zpěvák Sting.

Mohl se zajistit na zbytek života

Neúspěch Where the Water Tastes Like Wine má pro Johnemanna Nordhagena zcela konkrétní důsledky. Rozhodl se odstěhovat ze San Francisca, kde jsou náklady na život velmi vysoké, a s vývojem další hry bude pokračovat na levnějším místě. Podle svých slov sice nespálil veškeré své úspory, ale přeci jen z nich musel hradit práci řadě spolupracovníků. Nejvíce ho mrzí to, že nebude moct odměnit ty kolegy, s nimiž byl dohodnut na výplatě na základě prodejů hry.

Osud Where the Water Tastes Like Wine ukazuje, že není tak snadné vytvořit úspěšnou nezávislou hru, jak se někdy prezentuje. Na desítky úspěšných titulů připadají tisíce těch, které podobným způsobem propadnou. Na druhou stranu, kdyby hra uspěla a prodávala se třeba jen v počtu nižších stovek tisíc, zajistila by Nordhagenovi skvělé živobytí. Proto své štěstí bude zkoušet dále a rozhodně se nechce vrátit do korporace, kde by se podílel na vývoji velkých her, ale nebyl svým pánem.

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

10 Komentáře zapnuto "Nikdo nekupuje mou hru, stýská si autor. Za vývoj utratil 3 miliony a nevydělal vůbec nic"

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel
Host

Přečtěte si raději tuto recenzi:
https://www.hry.cz/hra/where-the-water-tastes-like-wine
z toho se d8 pochopit proč to není až tak populární.

Cituji:
a najednou je jasné jako den, že v noční tmě před vámi nesedí člověk, ale skriptovaná výzva, kterou musíte překonat jak partičku piškvorků. Systém konverzací u táboráku je něco navíc, povinnost, kterou musíte splnit, abyste se propracovali k dalším zajímavým příběhům. Zároveň nijak zvlášť neobohacuje celkový zážitek

Martin
Host

Takovou sracku nikdo nekoupi.vymysli neco lepsiho nejakej aaa titul trubko a vydelas.

Funboy
Host

Jsou čůráci D@arkwolf má pravdu, stejný vizuál mohly použít na jakoukoliv jinou žánrovou hru, ale néé uděláme adventuru kterých hraje 6 % hráčů… :DDDD co ty dementi si jako mysleli? :DDD

d@rkWolf
Host

Ať si autor toho xindlu trhne. Takových shitů vypouští Steam denně mraky do oběhu a bohužel, díky hernímu trhu, kterej je už totálně degenerovanej, jsou “autoři” podobných odpadů stále schopní generovat další, místo, aby je to jako na normálním funkčním trhu semlelo, poslalo do bankrotu a byl od nich nadobro pokoj a už dále nevšivili herní trh svou “produkcí”. Když se člověk podívá na Steam, tak se mu chce zvracet z těch tisícovek naprostých sraček, kterýma je beznadějně přecpanej. Takových 90, ať nežeru, 95% titulů na Steamu = zhruba kvalitativně legendě černé herní scény – Matiční ulice.

Dark Wolf C.O.F.D.
Host

Kurňa někdo používá moji slavnou přezdívku lol

AntiMonkey
Host

Ty si dobrej vyliz.. Nevis co meles clovece tak se do toho neser.. Kolikrat ty podle tebe odpadni hry jsou mnohel lepsi nez nejaky udajny AAA tituly, o tom uz sme se presvedcili nescetnekrat. Kdyz te tak sere ze si typek jde za snem tak si skus vytvorit nejakou hru ktera bude podle tebe dobra..

Nechapu ze vetsinu populace bavi neustale hanit praci nekoho jinyho.. By me zajimalo co si dokazal ty, ze si dovolujes kecat takovy shity….

lopata
Host

ryvole videl jsi tu hru?? RAdsi se na to mrkni nez tady zacnes blit sracky

Mer
Host

Díval jsem se na playthrough videa a pěkná sračka. Nic mě neláká to ani stáhnout z warezu a zkusit.

Spekoun
Host

Jo uz to ctu San francisko…

A uz je mi jasne proc se to neprodava….

Alias mesto slunickaru a LGBT nemuze vytvorit nic co by melo jinou nez umeleckou hodnotu pro tyhle podskupiny.

Hadrovej
Host

ano a na steamu a gogu jsou vlastně jenom lidi ze san franciska… Nebo můžeš nám tu objsanit od kdy mají hry největší prodeje ve městě kde byly vytvořeny? Možná bys do toho mohl přestat plest nějaký sluníčkáře? Mi přijde, že lidi co používají tenhle pojem jsou samí reta*di

TOPlist