Slavný herní vývojář promluvil o tvůrcích Pillars of Eternity 2 a nejsou to hezká slova. Nevyplácené mzdy, nátlak a vytunelované prostředky

Chris Avellone patří jednoznačně k nejznámějším tvůrcům RPG her, a to už hezkou řádku let. Ve společnosti Interplay kdysi psal příběhy pro takové klenoty jako Fallout 2 nebo Planescape Torment. Po krachu této firmy přešel k nezávislému vývojářskému studiu Obsidian Entertainment, jehož se stal dokonce menšinovým podílníkem.

Zdálo se, že idylka pokračuje a že Avellone má vedle dalšího velkého tvůrce RPG, Faerguse Urquharta, ideální podmínky pro tvorbu fantastických her. Ostatně, tituly jako Knights of the Old Republic 2, Neverwinter Nights 2 nebo Tyranny to potvrzovaly. Občas na veřejnost sice vypluly zprávy o tom, že Obsidian má problém získávat prostředky na další hry, ale vždy to dobře dopadlo a v posledních letech to vypadalo, že studio jede jako dobře namazaný stroj. Chris Avellone ho ale v roce 2015 v tichosti opustil, což tenkrát nikdo příliš neřešil.

Knighs of the Old Republic 2 vyprávěl podle mnoha hráčů jeden z nejlepších herních příběhů všech dob. Z pera Chrise Avellona.

Pravé důvody svého odchodu zveřejnil až teď. Sám tvrdí, že jen shodou okolností se tak stalo ve dnech, kdy vychází Pillars of Eternity 2: Deadfire od tohoto studia. Avellone se vytasil s těmi nejtvrdšími obviněnými svých někdejších kolegů. Faergus Urquhart ho prý podlým způsobem zbavil podílu na Obsidianu a ještě ho chtěl donutit k tomu, aby už nikdy nemohl pracovat na nějakém RPG.

Vývojáři zaplaceno nedostávali, rodinní příslušníci ano

Avellone nevysvětluje do detailu, jak k tomu všemu došlo, protože měl v té době – kolem roku 2015 – velké osobní problémy, čehož prý čtyři zbylí majitelé studia využili a z firmy ho vystrnadili.

Slavný vývojář prozradil také něco o pracovních podmínkách v Obsidian Entertainment. Ty jsou podle něj všechno, jenom ne idylické. Ba právě naopak – bylo prý běžné, že vývojáři nedostávali zaplaceno a management se nechal jen obtížně přesvědčovat, aby mzdy doplatil zpětně. Platy prý naopak dostávali členové rodin zakladatelů, kteří ve firmě přitom nikdo nikdy neviděl.

Zpronevěra prostředků od vydavatele

Asi nejtěžším obviněním, které – pokud se ukáže pravdivým – může mít pro Obsidian Entertainment fatální následky, má spojitost s vývojem her Tyranny a Pillars of Eternity. Ty vznikaly z velké části souběžně, přičemž Pillars of Eternity byl vlastním projektem studia a Tyranny bylo tvořeno pod patronátem vydavatele Paradox Interactive. Avellone celkem netradičně vedl oba projekty, na což si stěžoval, protože to bylo velmi vysilující a na obou hrách se to podle něj kvalitativně podepsalo.

Obsidian Entertainment dostával, jak je to v podobných případech běžné, od Paradox Interatictive peníze na vývoj Tyranny. Podle Avellona však část z nich zpronevěřil a použil je na vývoj Pillars of Eternity, které si měl financovat sám. Probíhalo to v podstatě tak, že vývojářský tým Tyranny byl oslaben a část vývojářů placených Paradoxem byla převelena na vývoj Pillars of Eternity.

V každém případě jde o závažná obvinění od člověka, který působil v nejvyšších patrech firmy. Chris Avellone očekává, že proti němu Obsidian podnikne právní kroky, na což se podle vlastních slov velmi těší, protože před soudem přijdou na přetřes nejrůznější důkazy, které podle něj povedou k objasnění celé věci a potvrzení jeho obvinění.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na