V porovnání s Cyberpunkem 2077 byl třetí Zaklínač takřka 2D hrou, tvrdí šéf vývoje

Poměrně provokativní vyjádření si připravil šéf krakovského vývojářského týmu CD Projektu RED. Ten se rozpovídal o historii vývoje Cyberpunku 2077 a technických výzvách, které s ním souvisely. Studio se muselo vypořádat především s neustálým růstem vývojářů. Zatímco na hře začali pracovat přibližně se 200 zaměstnanců, nyní je to více než 500. To přitom nebylo v plánu. Na začátku vývoje nikdo netušil, kolik lidí budou na tak rozsáhlé RPG potřebovat.

Nové technologie

Důvodem takového kapacitního nárůstu je především skutečnost, že Cyberpunk 2077 je technicky výrazně rozmanitější než Zaklínač 3, tedy poslední velký projekt studia. Například streamovací systém byl zcela přepracován, aby se hráči mohli rychleji pohybovat ve městě. Kromě toho bylo třeba ještě přidat vertikální streaming.

Witcher 3 byl oproti Cyberpunku 2077 v podstatě 2D hrou,” nechal se proto slyšet Mamais. Zatímco Geralt se vždy pohyboval jen v horizontálním směru, hlavní hrdina chystaného titulu může vstupovat i do vysokých budov.

Grafická výzva

Velkou výzvou se ukázalo být také vytvoření přirozeného a živoucího města. Bylo důležité, aby se v něm zdržovalo opravdu hodně lidí, protože jen tak je možné zajistit městskou atmosféru. Zatímco v Zaklínači 3 se skupinky chovaly víceméně podobně, v Cyberpunku 2077 jsou o dost individuálnější. Také to je faktorem, který stávající technologie žene k jejich hranicím.

CD Projekt RED si dává hodně záležet rovněž na grafické kvalitě. Cyberpunk 2077 bude využívat například raytracingu, který – pokud budete disponovat dostatečně silným HW vybavením – zajistí realistické zdroje světla a jejich odrazy. To se v případě neonových fasád ve světě Night City hodí.

Cyberpunk 2077 vychází 16. dubna 2020 na PC, Playstation 4, Xbox One a Google Stadia. Později by se hra měla dočkat multiplayerového módu. Dobrou zprávou je, že hra nebude obsahovat mikrotransakce, které podle autorů zážitek z hraní jen kazí.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 13 Prumer: 4.2]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na