Star Citizen se může stát nejdražší hrou, která nikdy nevyjde. Hrozí průšvih gigantických rozměrů

Chystaný vesmírný simulátor je chaotickým projektem, který požírá stále víc a víc financí, ale u kterého už nějakou dobu není vůbec jasné, zda kdy vyjde. Tak vykresluje Star Citizen, vytoužený titul mnoha hráčů, americký magazín Forbes ve svém aktuálním vydání.

Autoři uvádějí, že Chris Roberts se svým týmem na vývoj hry získal už 288 milionů dolarů, tedy přibližně 6,5 miliardy korun. Všechno přitom začalo už v roce 2012, a to relativně skromnou crowdfundingovou kampaní na tehdy začínajícím Kickstarteru, kdy tvůrci vybrali 2,1 milionu dolarů, z čehož byli nadšení. Kdyby jim tenkrát někdo řekl, kolik se jim na hru nakonec podaří získat, asi by tomu neuvěřili. Další peníze už dostávali prostřednictvím vlastních stránek, a to ponejvíce za prodej nových virtuálních vesmírných lodí.

Podle Forbesu je přitom velká část prostředků spotřebována, aniž by se vývoj Star Citizen blížil ke zdárnému konci. Z plánované stovky slunečních systémů není zatím hotov ani jeden, což už o něčem vypovídá.

Očekávání jsou obrovská, výsledky zatím žádné. Jak tohle dopadne?

Roberts není dostatečně soustředěný

Nejde o podvod. Roberts na hře skutečně pracuje, ale nekompetentní rozhodnutí a špatný management dosáhly galaktických rozměrů,” uvádí text s odvoláním na dobře informované zdroje přímo z nitra týmu. Magazín hovořil celkem s dvaceti lidmi, kteří s Chrisem Robertsem pracovali. Všichni popisují práci s ním jako chaotickou. Nedokáže prý zacházet s prostředky, což je vzhledem k tomu, kolik jich získal, opravdu problém.

Když se k nám ty peníze dostaly, ukázaly se opět Robertsovy staré zvyklosti, jako třeba to, že se nedokáže soustředit na jednu věc,” řekl na své jméno Mark Day, jenž pro Robertse produkoval už Wing Commander 4 a následně pracoval i na Star Citizenu. Podle něj se projekt dostal do klasického “feature creep”, kdy šéf vývoje neustále přidával nové prvky. Týmu přitom tvrdil, že má jasný plán.

Vážně prý hrozí, že Star Citizen nikdy nevyjde, a to coby asi nejdražší hra všech dob. Podle některých zdrojů se projekt dostal do začarovaného kruhu. Aby vybral další a další peníze, musí slibovat nové a nové prvky, jejichž implementace je ale nesmírně drahá, takže získané prostředky opět požere. Herní vývojář Jesse Schell a zároveň profesor na univerzitě Carnegie Mellon považuje Star Citizen za šílený a zároveň za ukázku toho, jak by vývoj hry neměl probíhat.

Určité pochybnosti zavdává také samotný Chris Roberts, když například nedávno komentoval neúspěch Anthem slovy, že hráči měli příliš vysoká očekávání. Pokud je přitom nějaká hra, od které mají takřka nerealistická očekávání, je to právě Star Citizen.

Ohodnoťte článek
[Celkem hlasů: 4 Průměr: 3.5]

Mohlo by vás zajímat

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na
TOPlist