Tvůrcům Fortnite se dlouho nedařilo. Teď získali finanční injekci ve výši 28 miliard

Fortnite: Battle Royale je a asi ještě nějakou dobu zůstane pro vývojářské studio Epic Games nebývalým komerčním úspěchem. Přitom dlouho to s touto společností nevypadalo zrovna růžově. Teď ale získala finanční investici ve výši 1,25 miliardy dolarů, tedy přibližně 28 miliard korun. Podílely se na ní investiční společnosti KKR, Iconiq Capital, Smash Ventures, aXiomatic, Vulcan Capital, Kleiner Perkins a Lightspeed Venture Partners.

Epic Games přitom už předtím disponoval známými podílníky, zejména pak společnostmi Tencent a Disney. Ale i po novém investičním kole je firma stále pevně v rukou svého zakladatele a šéfa, Tima Sweeneyho, který si drží nadpoloviční podíl, což z něj při aktuální hodnotě studia dělá jednoho z nejbohatších mužů světa.

Co si ale Epic Games s takovou sumou počne? Možná bude pokračovat v nákupech dalších zajímavých společností jako naposledy finského Kamu, tvůrce programu Easy Anti-Cheat. Množí se také spekulace o tom, že Epic půjde mnohem důrazněji do e-sportu a živých eventů, čímž chce ještě navýšit popularitu Fortnite.

Minulost plná problémů

Investiční kolo každopádně dokončuje přerod Epic Games z problémové ve veleúspěšnou společnost. Ještě v létě roku 2017, tedy před vydáním Fortnite: Battle Royale (recenze), to s tímto studiem vypadalo všelijak. Zastavilo vývoj Unreal Tournament a velkolepě propadlo s MOBA titulem Paragon. Sweeney v té době také neudržel nervy a opřel se do Steamu a jeho šéfa Gabea Newella.

Jednoduché nebyly ani roky předtím. Například v roce 2011 stál Tim Sweeney před složitým rozhodnutím, zda pokračovat ve své tehdy nejoblíbenější sérii – Gears of War. Sweeney zvažoval vývoj Gears of War 4, ale spočítal si, že náklady na tvorbu tak velkolepé hry by v té době činily přibližně 100 milionů dolarů. Titul by se tak musel stát megaúspěchem, jinak by studio pravděpodobně zkrachovalo. Do takového rizika Sweeney nakonec nešel a prodal práva na značku Gears of War Microsoftu a oznámil změnu orientace na free2play trh.

Když si pak vezmete, jak velkolepě Epic Games uspěl s věcí, která měla být jen módem původního a dnes již takřka zapomenutého Fortnite a která vznikala pouhé dva měsíce při minimálních nákladech, uvědomíte si absurdnost dnešního světa.

Související články

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na
TOPlist